۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۳
مقصودی:

حل مسالمت آمیز مشکل سوریه بعید نیست

رئیس انجمن علوم سیاسی ایران، با اشاره به اوضاع سوریه گفت: اگر مذاکره و حرکت گام به گام در حل بحران سوریه مورد توجه باشد حل مسالمت آمیز مشکل در این کشور دور از ذهن نیست.
مجتبی مقصودی بعد از چهارشنبه در همایش بررسی تحولات خاورمیانه در سایت امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: مهمترین مخاطره در خصوص آینده سوریه است و آنچه بازیگران منطقه ای را برحذر می دارد از این جهت است که سلفی ها و افرطی ها بنیادگرا قدرت را دست بگیریند.
وی در ادامه با اشاره به شکل گیری انقلاب های عربی منطقه خاورمیانه با تاکید بر اینکه خاورمیانه در دهه های گذشته بسیار پرآشوب و بحرانی بوده است افزود: پوست اندازی خاورمیانه جدید، متاثر از شکاف ساختاری در تمامی عرصه های سیاسی و اقتصادی اغلب کشورهای این منطقه است.
مقصودی افزود:‌ این آشوب ها و تحولات به ویژه در دو سال گذشته با سقوط دو حکومت دیکتاتور و ایجاد ساختاری جدید در برخی از کشورهای اسلامی به اوج خود رسیده است و همچنان ادامه دارد.
این استاد علوم سیاسی دانشگاههای تهران با تاکید بر اینکه مصر در آستانه فرایند ویژه در روند انقلاب خود است، افزود: کشور مصر همچنان آبستن حوادث جدیدی است و زمینه های بروز ناآرامی ها و تحولات جدید در آن مشاهده می شود.
رئیس انجمن علوم سیاسی ایران، با تاکید بر اینکه تاثیرپذیری خیزش های مردم کشورهای عربی منطقه از انقلاب اسلامی ایران یک مسئله قابل تاکید است، افزود: نباید در خصوص مطرح نمودن این تاثیر اغراق شود و برداشت متعادل و منطقی و علمی داشته باشیم.
رئیس انجمن علوم سیاسی ایران، افزود: هم اکنون خروج از حاشیه و حضور درمتن جامعه، مشارکت در تمامی فعالیت های گسترده کشور و برابر خواهی مهمترین مطالبات مردم کشورهای خاورمیانه را تشکیل می دهد.
مقصودی افزود: حمایت طلبی و تظلم خواهی حتی از بیگانگان، پیچیدگی و تنوع درهم تنیدگی تحولات و ورود بازیگران جدید در عرصه ها و صحنه های مختلف از ویژگی های مشترک تمامی خیزشها و جنبش های موجود در کشورهای عربی است.
کد مطلب: 16437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *