۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰

پیمانکاری نوعثمانی ها برای غرب

ناتو موشک‌های پاتریوت ساخت امریکا را در مرز ترکیه مستقر ساخته است و بهانه‌ی آن‌ها از این عمل، «دفاع» عنوان شده است. در گذر دو سال گذشته سوریه با شورشی‌هایی جنگیده است که هزینه‌ها، سلاح‌ها و آموزش‌هایشان توسط ناتو انجام گرفته است و ترکیه هم در این روند همراه ناتو بوده است. ترکیه اعلام کرده نقش آن‌ها آموزش و لجستیک شورشی‌های خارجی در طول مرزهای سوریه بوده است، خارجی‌هایی که بخشی‌ از آن‌ها، اعضای رسمی القاعده هستند. علاوه بر این، سوریه تمام تلاش خود را داشته است تا با ترکیه درگیر نشود.
برخلاف سوریه، ترکیه در چند سال گذشته نه تنها داستان‌هایی مشکل‌ساز در مورد اقامت شورشی‌های کرد در کشورهای همسایه منتشر کرده است و چندین مرتبه در جست‌وجوی مبارزان ترک، وارد سرزمین‌‌های همسایه شده‌اند. ترکیه به‌رغم اینکه عضو ناتو است اما تاکنون بارها از مرزهای همسایه عبور کرده و به خاک این کشورها تجاوز کرده است و با وجود شکایت کشورهای همسایه، سازمان ملل عکس‌العملی در این موارد نشان نداده است و «جامعه‌ی جهانی» خودمنصوب شده نیز حرفی در مورد این تجاوزها نزده است.
در اکتبر سال ۲۰۱۱ اعلام شدکه «ترکیه در جست‌وجوی شورشی‌های کرد وارد خاک عراق شده است و شورشی‌ها ۲۶ سرباز ترک را کشته‌اند.»به‌دنبال آن ترکیه جت‌های جنگنده‌ی خود را به جنوب ترکیه فرستاد. بعد از پنج سال، ارتش ترکیه در جست‌وجوی چریک‌های کرد وارد شمال عراق شد. اخبار بیشتری بخوانیم:
یک ماه بعد، ترکیه دهکده‌های شمال عراق را جست‌وجو کرده بود. در ژوئن ۲۰۱۲ بی‌بی‌سی گزارش داد
«ترکیه حملات هوایی جدیدی علیه شورشیان کرد در عراق را آغاز کرده است.»
ارتش ترکیه عملیات خود را در شمال خاک عراق علیه شورشیان کرد دنبال کرده است
گفته می‌شود نه حمله‌ی هوایی شدید علیه PKK در این دوره انجام گرفته است.
جامعه‌ی جهانی ساکت باقی ماند و سکوتی مشابه حکم‌فرما است و ترکیه احتمالاً برای حمله به خاک سوریه آماده می‌شود. گزارش سی‌ان‌ان می‌گوید: «ناتو اجازه‌ی نصب موشک‌های پاتریوت را داده است و هشدار لازم نیز ارائه گشته است: حتی فکر حمله به خاک ترکیه را نداشته باشید.» و در ادامه می‌نویسد: «امروز ناتو موافقت خود به مجهز کردن مرزهای ترکیه به موشک‌های پاتریوت را اعلام کرد. ترکیه خواهان حمایت ناتو از خود شده بود و ناتو با قدرت تمام از ترکیه دفاع خواهد کرد.» این حرف را ژنرال ارشد ناتو، آندِرس فوک راشماسِن زده بود: «ما به مردم ترکیه می‌گوییم مصمم هستیم از شما و مرزهایتان دفاع کنیم. آن هم در مقابل هرکسی که بخواهد به ترکیه حمله کند، ما در جواب می‌گوییم: اصلا فکرش را هم نکنید.»
نصب این موشک‌ها نشان از گسترش درگیری‌ها و احتمال حضور ناتو در جبهه‌ی نبرد می‌دهد. همچنین این احتمال وجود دارد که ناتو تلاش کند منطقه‌ی پرواز ممنوع در شمال سوریه برقرار کند. درنتیجه تروریست‌های مسلح به سلاح‌های غرب بتوانند به‌راحتی عملیات‌های خود را انجام بدهند.
هم‌اکنون ناتو انکار می‌کند که موشک‌ها برای خلق منطقه‌ی پرواز ممنوع در شمال سوریه نصب گشته‌اند. جان مک‌کین سناتور امریکایی ولی می‌گوید این موشک‌ها برای براندازی جت‌های سوری هستند تا بتوانند منطقه‌ای امن در شمال سوریه خلق کنند. او در یک برنامه‌ی تلویزیونی می‌گوید: «منطقه‌ی پرواز ممنوع. یعنی ما دنبال نیروی هوایی بشار اسد بیافتیم. یعنی از موشک‌های ضد هوایی خود استفاده کنیم و من به شما تضمین می‌دهم، اولین هواپیمای سوری که سرنگون بشود آخرین هواپیمایی است که در منطقه‌ی پرواز ممنوع به هوا برخواسته باشد. ما منطقه‌ای مشابه بن غازی خلق (در لیبی) خواهیم کرد. منطقه‌ای که بتوانیم در آن برنامه‌ریزی کنیم، بتوانیم آموزش بدهیم و تجهیز کنیم و همچنین بتوانیم آدم‌های خوب و بد را در شورای انقلابی گرد هم بیاوریم و همچنین رک و راست جلوی نفوذ القاعده و دیگر گرو‌ه‌های افراطی را بگیریم که در تمامی خاورمیانه قد علم کرده‌اند.»
حیله نمایان است و سناتور مشهور امریکایی هم آن را باز می‌گوید، این موشک‌ها به ترکیه می‌روند، نه به‌خاطر «دفاع» همان‌طور که کشورهای ناتو می‌گویند بلکه برای تحمیل منطقه‌ی پرواز ممنوع به سوریه وارد منطقه می‌شوند. ناتو آخرین بهانه‌ها برای اجرای برنامه‌های خود را پی می‌گیرد. بهانه خواه استفاده از سلاح‌های ممنوعه باشد یا یک عملیات هوایی بدلی، آن‌ها آماده‌ی حمله‌ای گسترده به خاک سوریه هستند و آماده هستند تا از توجیه‌های دروغین خود استفاده کنند و بتوانند بالاخره سوریه را فتح کنند. 
کد مطلب: 16462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *