۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

به خشکسالی های جنوب مشکوکم

صبح امروز با حضور معاونت ها، دبیر کمیته های ستاد تسهیلات سفر و مسئولان سازمان میراث و گردشگری، مراسم معارفه رییس سازمان هواشناسی کشور به‌عنوان دبیر کمیته‌ هواشناسی در ستاد مرکزی سفرهای کشور انجام شد.
به خشکسالی های جنوب مشکوکم
سیدحسن موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوایی در نوروز ۹۱ بر گردشگری گفت: «در نوروز ۹۱ به دلیل مسائل و پیش بینی های هواشناسی شاهد آن بودیم که بسیاری از گردشگران مقاصد سفر خود را تغییر دادند و بسیاری از زنجیره های وابسته به گردشگری تحت تاثیر این تغییر قرار گرفتند. اینجاست که اهمیت توجه و ارائه صحیح پیش بینی های هواشناسی در گردشگری نمایان می شود.»

وی همچنین به خشکسالی های شدیدی که در نیمه جنوبی کشور بوجود آمده اشاره کرد و گفت: «به خشکسالی های قسمت جنوبی کشور مشکوک هستم. فکر می‌کنم استعمار جهانی با استفاده از تکنولوژی در شرایط اقلیمی ایران تأثیر می‌گذارد. در این میان سازمان هواشناسی کشور می‌تواند در خصوص این مهم تاثیر گذار باشد و این عوامل را مورد بررسی قرار دهد.»

موسوی از این ابزار به عنوان بخشی از جنگ نرم نام برد و خاطر نشان کرد: «این موضوع نیز همانند موضوع گرد و غبار که مانع برطرف کردن آن در کشور مبدا می شوند می تواند مورد بررسی قرار گیرد.»

به گفته وی، اساس سفر با داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی مرتبط است و هواشناسی این قابلیت را دارد که یک شبکه‌ تلویزیونی مستقل را در دست بگیرد.

کد مطلب: 169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *