۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
شهریاری:

دفترچه بیمه‌های درمانی بی اعتبارند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دفترچه بیمه‌های درمانی در دست مردم نه در بیمارستان‌های خصوصی و نه در بیمارستان‌های دولتی هیچ اعتباری ندارند، گفت: منابع مالی کافی در اختیار بیمه‌های کشور نیست و در حوزه سلامت با مشکلات جدی مواجه هستیم.
حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنانی درباره گزارش کمیسیون متبوعش در زمینه عدم اجرای جزء ۳ بند ۴۵ و بند ۴۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور، اظهار داشت: دفترچه‌های بیمه‌های درمانی در دست مردم نه در بیمارستان‌های دولتی و نه در بیمارستان‌های خصوصی هیچ اعتباری ندارند، همچنین بعضی بیمه‌ها ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها بدهکارند.
وی افزود:‌هم اکنون وضعیت بیمارستان‌های کشور نیز نامناسب است، خود رئیس جمهور قول داده بود طرح پزشک خانواده اجرایی شود اما این اتفاق هنوز نیفتاده و این طرح اجرا نشده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رؤسای ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی به رئیس مجلس نامه نوشته و مشکلات بیمارستان‌های دولتی را اعلام و تاکید کردند که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، بیمارستان‌های دولتی به زودی تعطیل می‌شوند، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش ارائه می‌دهند و با حکم رئیس جمهور انتخاب می‌شوند، پس نمی‌توان گفت آنان سیاه نمایی می‌کنند.
شهریاری اضافه کرد: در اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان از سایر منابع به اجرای این قانون اختصاص داده شد تا بتوان به هر فرد ایرانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داد، گفته می‌شود این پول، رقم ناچیزی است که البته این سخن درستی است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی و اتاق مبادلات ارزی، تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی و اتاق مبادلات ارزی اطلاعات نادرستی به فعالان اقتصادی می‌دهند، در آمار ارائه شده توسط آقایان اعلام شده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای واردات دارو اختصاص یافته اما در حالی که رقم اختصاص یافته، رقم اعلام شده توسط این مسئولان نیست.شهریاری یادآور شد: اگر این مبلغ پرداخت شده بود، بحث زیادی از مشکلات بیمارستان‌های کشور و بدهی بیمه‌ها برطرف می‌شد و مردم دچار مشکلات عدیده نمی‌شدند.
وی با قرائت بخش‌هایی از نامه انجمن داروسازان، گفت: در این نامه تاکید شده اگر بدهی‌های ما توسط بیمه‌ها پرداخته شود، برای فروش دارو از این پس از مردم پول نقد دریافت می‌کنیم و صورتحساب صادر می‌کنیم که در این صورت مشکلات مردم بیش از پیش افزایش می‌یابد.
شهریاری در ادامه به بیان پیشنهادات کمیسیون متبوعش برای حل معضلات حوزه بهداشت و درمان پرداخت و تصریح کرد:‌در قانون هدفمند سازی یارانه‌ها ۱۰ درصد درآمد یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد ولی با این استدلال که منابع هدفمندی به صورت کامل محقق نشده و در پرداخت نقدی، مشکلاتی وجود دارد، این مصوبه اجرایی نشده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی برای تجهیزات پزشکی پیش آمده است، گفت: واقعا امروز بیمه‌های کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. منابع مالی کافی در اختیار بیمه‌ها نیست و در حوزه سلامت مشکل داریم.
وی با بیان اینکه نظارت جدی نیز بر بخش خصوصی نمی‌شود، گفت: مقرر شده بود رقم ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل ۱۰ درصد درآمد اجرای قانون یارانه‌ها به وزارت بهداشت اختصاص یابد که ۲ هزار میلیارد دیگر این رقم پرداخت شد و ۱۱۵۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت؛ به بهانه اینکه می‌خواهند بیمارستان بسازند، در حالی که این وزارتخانه بخش زیادی از رقم اختصاص یافته را صرف مسکن مهر کرد.
کد مطلب: 16967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *