۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۴

ایران در رتبه ۱۳ نانوتکنولوژی دنیا

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: هم‌اکنون در علم نانوتکنولوژی در سطح دنیا دارای رتبه ۱۳ هستیم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک به رتبه‌های بهتری دست پیدا کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مهدی محمدی شامگاه در همایش هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان اظهار داشت: برای تقویت پژوهشگران در محیط‌های علمی و دانشگاهی برنامه‌های ارزشمندی در سطح استان تدارک دیده‌ایم.
مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته وزارت علوم در نظر دارد در افق ۱۴۰۴ زمینه فعال‎سازی ۶۰ هزار شرکت دانش‎بنیان را فراهم کند که کاربردی بودن و امکان تجاری‎سازی ایده‎ها، ملاک صدور مجوز مراکز رشد خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: کاربردی بودن رشته‎های فنی و حرفه‎ای باعث تسریع در احصاء کمبودها می‎شود که بی‎شک ایده‎هایی برای برطرف کردن آن وجود دارد، از این رو پارک علم و فناوری بوشهر در تلاش برای حمایت از این ابتکارات در قالب تسهیلات، حمایت‎های علمی و فراهم کردن فضای فعالیت است.
وی با اشاره به لزوم ارائه مقالات علمی در مجلات علمی بین‌المللی گفت: ما باید تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد ۵۰ هزار مقاله ISI داشته باشیم تا بتوانیم به رتبه یک رقمی در جهان دست پیدا کنیم.
مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به رتبه ایران در نانوتکنولوژی در سطح دنیا خبر داد و گفت: هم‌اکنون در علم نانوتکنولوژی در سطح دنیا دارای رتبه ۱۳ هستیم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک به رتبه‌های بهتری دست پیدا کنیم.
محمدی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ تحقیقات علمی در دانشگاه‌ها افزود: شهرستان دشتستان بالاترین میزان ثبت اختراع در استان را دارد که نشان دهنده تلاش این شهرستان است.
وی از راه‌اندازی مرکز نوآوری علم و فناوری در دانشگاه آزاد دشتستان خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم این مرکز موجبات رشد بیشتر و افزایش اختراعات و ابداعات را فراهم کند.
کد مطلب: 17063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *