۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۹
پورمحمدی:

به خاطر قوت‌ها نبايد از ضعف‌ها غافل شد

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اينكه گراني آمد، دو مسوول تخلف كردند، دو بي‌قانوني و بي‌برنامگي اتفاق افتد، نبايد از ضعف‌ها غفلت شود. اگر بي‌توجهي كنيم دشمن از همان نقطه وارد مي‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي ظهر جمعه با حضور در جمع نمازگزاران شهر گلستان از شهرستان بهارستان طي سخناني با بيان ضرورت حضور مسئولين در جمع مردم گفت: بر حسب مسئوليتي كه در سازمان بازرسي كل كشور دارم به نقاط مختلف كشور رفته و از نزديك مشكلات مردم را شنيده و تا آنجا كه در حيطه وظايف من است پيگيري مي‌كنم.

وي ادامه داد: معمولا مسئولان گرفتار شهرهاي دور از مركز بوده و خيلي اوقات از مجموعه شهري نزديك مركز غفلت مي‌كنند كه اين اشكال به بنده نيز وارد است. بنده به بسياري شهرهاي كشور رفته ولي به نسبت كمتر در شهرهاي اطراف تهران حضور پيدا كرده‌ام. به هر حال در ماه مبارك رمضان فرصتي فراهم شد كه اطراف تهران را سر بزنيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به حجم مشكلات شهرهاي اطراف تهران گفت: عجيب آن است كه بيشترين مشكلات را شهرهاي اطراف تهران دارند. مثلاً شهرستان شما ششصد هزار نفر جمعيت دارد ولي با مشكلات زيادي روبرو است. گاهي اوقات رسيدگي به مشكلات شهرهاي اطراف تهران در سايه تهران فراموش مي‌شود. معمولاً اين شهرها چون در حاشيه تهران قرار گرفته‌اند كمتر به آن توجه مي‌شود. وقتي در وزارت كشور بودم به اين نكته رسيدم كه نبايد شهرهاي اطراف تهران را با تهران يكسان در نظر گرفت؛ به همين خاطر تدارك يكسري برنامه داشتم ولي به هر تقدير نتوانستم آن را اجرايي كنم. معتقدم بايد براي مناطق اطراف تهران كه مملو از بسياري خوبان، و خانواده‌هاي مذهبي و اصيل هستند يك راهكار اختصاصي ارائه كرد.

به مشكلات شهرها حومه تهران توجه اساسي و مبنايي شود
وي با اشاره به اهميت شهرهاي اطراف تهران گفت: گفته شده نزديك صد و سه، چهار هزار دانش آموخته در اين شهرستان حضور دارند. دويست هزار نفر به تهران تردد دارند. اين‌ها يك نيروي كار فعال و مولد هستند كه نيازمند توجه بيشتر مي‌باشند. بنابراين بايد به مشكلات اين شهرها توجه اساسي و مبنايي شود.

پورمحمدي با تاكيد بر ضرورت حضور مسئولين در جمع مردم گفت: اينكه بهارستان،‌شهرستان شد يك گام به جلو است تا شهر هويت و مسئول مستقيم پيدا كرده و ادارات در دسترس آنان باشد. گام بعدي برنامه‌ريزي و اولويت بندي مشكلات شهر و سپس رسيدگي به آنان است. در جلسه‌اي كه قبل از نماز با مسئولين شهر داشتم در فرصت كمي كه بود مشكلات شهر مطرح و بررسي شد. البته بنده در مقام اجرا نبوده ولي مي‌توانيم مشكلات را دسته بندي و برخي از موضوعات كه به ما باز مي‌گردد را پيگيري و آن دسته كه به دستگاه‌هاي مختلف باز مي‌گردد را به آنان منتقل مي‌كنيم.

وي با تأكيد بر حفظ انسجام و يكپارچگي گفت: يكي از مهم‌ترين مسايلي كه كشور را به نقطه فعلي رسانده و باعث شده امروز در موضع قوت و قدرت قرار گيريم و دشمنان به اهدافشان نرسند به خاطر حفظ انسجام و يكپارچگي جامعه است، امروز جامعه ما مي‌داند منافعش چيست. جامعه ما دشمنان و دوستان خود را شناخته است. اين نقطه قوت جامعه ما است. خداوند مي‌فرمايد كه وحدت كنيد؛ اگر بنا باشد به حيات خود ادامه داده و عزيز باشيد بايد وحدت خود را حفظ كنيد. عزت جامعه ما در گرو اتحاد است. وحدت هم يك قطب مي‌خواهد. قطب وحدت نيز بايد فرمان خدا باشد. اگر دور فرمان خدا جمع شده‌ايم پيروزيم ولي اگر دنبال اين گروه و آن گروه و دسته باشيم يعني دسته دسته شده و متفرق مي‌شويم.

سعي كنيم فرهنگ اتحاد را تسري و توسعه بدهيم
رييس سازمان بازرسي كل كشور كه در جمع مردم شهر گلستان سخن مي‌گفت،‌در ادامه تصريح كرد: اگر زير سايه اطاعت خدا، رسول خدا و اولي‌الامر قرار گرفتيم مي‌توانيم از جدايي‌ها و فاصله‌ها رها شده و امت واحده شويم. وقتي امت واحده شويم دست خدا با مجموعه جامعه ايماني است. امروز جامعه به بركت تبعيت از دستورات خدا و تبعيت از رهبري به جايگاهي رسيده كه يكپارچه در مقابل دشمن مي‌ايستد. بايد سعي كنيم فرهنگ اتحاد را تسري و توسعه بدهيم. خدا از ما خواسته مشكلات، نقاط ضعف و قوت‌هاي خود را مطالعه كنيم. اگر فهميديم قوت ما چيست ديگر آن را رها نمي‌كنيم. زماني قوت را از دست نمي‌دهيم كه بدانيم چيست. ما امكانات زياد، نعمت‌هاي فراوان در جامعه خود داريم بايد شاكر اين نعمت‌ها بوده و آن را حفظ كنيم.

اجازه ندهيم دشمن قوت‌هاي ما را بگيرد
وي خاطرنشان كرد: بايد با معرفت، اطلاع و آگاهي از قوت‌هاي خود دفاع كرده و اجازه ندهيم دشمن قوت‌هاي ما را بگيرد. قوت ما ايمان، اتحاد، رهبري، مديران فعال و دلسوزان جامعه است. قوت ديگر ما روحانيون مكرم هستند. حواس ما باشد دشمن اين قوت‌ها را در چشم ما ضعيف نكند. البته به خاطر قوت‌ها نيز نبايد از ضعف‌ها غافل شد. اينكه گراني آمد، دو مسئول تخلف كرد، دو بي‌قانوني و بي‌برنامگي اتفاق افتد، نبايد از آن‌ها غافل شد. نبايد از ضعف‌ها غفلت شود. اگر بي‌توجهي كنيم دشمن از همان نقطه وارد مي‌شود. اگر نسبت به موضوع بنزين غفلت مي‌شد الآن با مشكل مواجه بوديم. دو كار بزرگ در دولت زماني كه در وزارت كشور بودم اتفاق افتاد. يكي سهميه بندي بنزين و دوم تقويت و احداث پالايشگاه براي توليد بنزين بود. اين كار نفس دشمن را گرفته و اجازه نداد توطئه‌هاي خود را محقق كند.

پورمحمدي در پايان با تبريك ميلاد كريم اهل‌بيت(ع) با اشاره به روايتي از آن حضرت گفت: امام حسن(ع) مي‌گويد جامعه‌اي كه اهل مشورت و رايزني شد مي‌تواند راه حل‌هاي مشكلات خود را پيدا كند. پس بايد همديگر و حرف‌هاي همديگر را تحمل و نقد‌ها را گوش كرد. حتي اگر مقداري در حرف‌ها تندي وجود داشت،‌بايد آن را شنيد و درك كرد. حضرت علي(ع) تعبيري دارند كه هر كس با ديگران مشورت كند از تمام عقل‌ها استفاده كرده است.
کد مطلب: 1713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *