۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۴
امیری‌:

مشتریان به تحریم‌ نفتی آمریکا تن ندهند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر الزام کشورهای خریدار نفت ایران به فروش کالا در برابر خرید نفت از ایران، گفت: اگر مشتریان نفتی ایران بخواهند از ایران نفت بخرند و در مقابل برای انتقال پول آن به ایران تلاش نکنند ایران هم باید تصمیم خاصی بگیرد و نسبت به عدم فروش نفت و توقف صادرات نفت به این کشورها اقدام کند.
حسین امیری‌خامکانی اظهار کرد: خریداران نفت و کسانی که از قدیم مشتری نفت ایران بوده‌اند به نفت ما نیاز دارند و آنها باید به دنبال راه‌حلی در قبال این تحریم‌ها باشند.
وی این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا را در راستای تحت فشار قرار دادن ایران دانست و افزود: انتظار ما این است که کشورهای دوست به این تحریم‌ها تن ندهند چرا که به هر حال مردم ایران دوست و دشمن خود را در تنگنا و فشار می‌شناسند.
نماینده مردم زرند در مجلس با بیان اینکه مشتریان نفتی ایران به نفت کشورمان نیاز دارند، تصریح کرد: آنها باید خودشان غرب و آمریکا را تحت فشار قرار دهند تا دست از چنین اقداماتی بردارند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: ما تاکنون توانسته‌ایم به برخی کشورها و مشتریان نفتی، نفت بفروشیم لذا به نظر می‌رسد رایزنی با اینگونه کشورها بسیار موثر خواهد بود که آنها به این تصمیمات تن ندهند و همگام با کشور ما، آمریکا را تحت فشار قرار دهند که از اینگونه تصمیمات اجتناب کند.
امیری‌خامکانی با تاکید بر لزوم یافتن راه‌حلی برای انتقال پول فروش نفت به ایران، خاطرنشان کرد: در رایزنی با این کشورها باید راه‌های موثری یافت تا همچنان بتوان در قبال صادرات نفت، پول نقد دریافت کرد و این مبلغ را به طرقی به کشور بازگرداند.
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تبادل کالا بین کشورها در تجارت خارجی وجود داشته، اظهار کرد: به هر حال ما در برخی بخش‌ها مثل نفت، پتروشیمی و برخی اقلام خوراکی صادرکننده‌ایم و در مقابل به کالاهایی مثل گندم و برخی ماشین‌آلات نیاز داریم و آنها را وارد می‌کنیم. از قدیم و پیش از اعمال تحریم‌ها هم این روش وجود داشته که در قبال فروش کالا، کالای مورد نیاز کشور وارد شود.
کد مطلب: 17432
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *