۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۷

شرط جدید انتخاب رشته دکتری آزاد

مرکز آزمون دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای اعلام کرد هر داوطلب برای دوره دکتری با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می تواند بدون درنظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب رشته کند
روابط عمومی مرکز آزمون در این اطلاعیه آورده است: در دوره با آزمون هیچ محدودیتی به لحاظ تجانس مدرک کارشناسی ارشد با رشته انتخابی دوره دکتری مدنظر قرار ندارد، اما در مورد بدون آزمون رعایت تجانس و همنامی با رشته فارغ التحصیلی ارشد الزامی است و همچنین در مورد رشته دامپزشکی با آزمون رعایت تجانس برای داوطلبان الزامی است.
روابط عمومی در ادامه اطلاعیه با تأکید بر اینکه در آزمون دکتری ۹۲، هر داوطلب می تواند ۵ انتخاب داشته باشد، اما حوزه امتحانی فرد انتخاب اول او می باشد، امده است: حوزه امتحانی داوطلبان انتخاب اول می باشد لذا داوطلبان باید در محل انتخاب اول خود در آزمونشان شرکت کنند.
روابط عمومی در باره نحوه ادامه تحصیل کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: این افراد نباید محل خدمت خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند بجز مواردی که رشته انتخاب فقط یک مجری داشته باشد.
روابط عمومی درخصوص مراحل و ضوابط انتخاب دانشجو اعلام کرد: سؤالات برای اولین بار بصورت تستی طراحی می شود. لذا داوطلبان باید خود را برای این نوع آزمون آماده کنند. البته نکته مهم این است که گزینش در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول آزمون کتبی است که سوم و چهارم اسفند امسال برگزار می شود و این آزمون ۷۵ %نمره را در بر می گیرد و بعد از انتخاب داوطلبانی که حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده اند، با اولویت نمره کتبی دعوت به مصاحبه می شوند که این مرحله ۲۵% نمره به حساب می آید، که در مجموع پذیرش هر فرد به نتیجه دو مرحله او بستگی دارد.
روابط عمومی در باره وضع نظام وظیفه متقاضیان مرد اعلام کرد: داوطلبان مذکر نباید به لحاظ مقررات خدمت وظیفه عمومی منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند، در غیر اینصورت امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد.
روابط عمومی در پایان تأکید کرد: داوطلبان در صورت داشتن سؤال در هر زمینه ای می توانند سؤال خود را به آدرس ایمیل porsesh@azmoon.net و یا سامانه اینترنتی www.azmoon.org ارسال کنند تا کارشناسان مرکز به آنها در اسرع وقت پاسخ گویند.
کد مطلب: 17501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *