کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهران مدیری:حق با مخاطبان است

خبرگزاری ايسنا , 4 دی 1391 ساعت 19:11

مهران مدیری در ویدوئی که مدتی روی وب‌سایت سریال تازه‌اش، «ویلای من» قرار گرفت،‌ توضیحاتی را درباره‌ی دلایل توقف «قهوه تلخ» ارائه داد. این ویدئو که قرار است در یک DVD رایگان توزیع شود،‌ صحبت‌های مهران مدیری درباره‌ی «قهوه تلخ» را منعکس می‌کند.


 مدیری در ابتدای این ویدئو، خطاب به مخاطبان گفته: خیلی زودتر از این باید خدمتتان میرسیدم ولی این فرصت دست نداد. لازم است توضیحاتی راجع به «قهوه تلخ» که چرا پایان نداشت و چرا به بعضی از تعهدات خودش عمل نکرد بدهم و قبل از آن یک تشکر بزرگ به خاطر استقبالتان، به خاطر کپی نکردنتان و به خاطر حمایت شگفت انگیزی که از «قهوه تلخ» کردید، به همه شما بدهکارم. هیچ طور نمی‌شود این حمایت را جبران کرد. حمایت شما از «قهوه تلخ» شگفت انگیز بود و این حق شماست که بدانید چرا «قهوه تلخ» قسمت پایانی نداشت و به بعضی از تعهدات خودش عمل نکرد، این وظیفه من است که به شما توضیح بدهم. اما من بعضی چیزها را می‌توانم بگویم. بعضی چیزها را نمی‌توانم بگویم. سعی می‌کنم حرف‌هایی بزنم تا یک حرف‌هایی زده باشم.
کارگردان قهوه تلخ خطاب به مخاطبانش اذعان کرد: حق با شماست؛ همیشه حق با شماست، این‌ها مشکلات من است، مشکل شما نیست، بدانید که میدانم! این‌ها مشکلات من است! حق با شماست، سعی می‌کنم حرف‌هایی بزنم.
او سپس تشریح کرد:‌ دو سال پیش که اساسا شبکه خانگی اختراع شد، هیچ کس نمی‌دانست این کار آنقدر سخت و پیچیده است. یعنی از صفر تا صد این مسیر اینقدر سخت و پیچیده است. موضوع قاچاق، موضوع لو رفتن DVD ، موضوع نظارت کیفی و فنی، موضوع تولید این کار، موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی، موضوع تکثیر و از همه سخت تر موضوع توزیع و پخش این کار در سراسر ایران، در هزاران هزار سوپرمارکت به فاصله ی از صبح تا شب، موضوع وقفه نیفتادن در پخش، موضوع نظم هفتگی این کار؛ وقتی واردش شدیم فهمیدیم چقدر سخت و پیچیده است. همه سعیمان را کردیم، صد و دو قسمت از «قهوه تلخ» ساخته شد و پخش شد. فقط شش قسمت آخر ماند؛ یعنی دو مجموعه؛ می توان گفت فقط فینال این کار ماند که به مشکل برخورد. ۱۰۲ قسمتش پخش شد. اما این کار باید تمام می‌شد و باید به تعهدات خودش عمل می‌کرد. اما این سختی‌ها برای ما به عنوان اولین تجربه شبکه خانگی پر از آزمون و خطا بود.
مدیری گفت: الان تازه پیدا کردیم که چه‌ کار باید بکنیم و چه کارهایی را نباید بکنیم و چه طور باید پروژه‌های این‌چنینی را مدیریت کرد و جلو برد؛ پیدا کردیم. یادآوری کوچکی ار کارهایی که انجام دادم می‌کنم. در ۲۰ سال گذشته که من برنامه‌سازی می‌کنم، «نوروز ۷۲»، که البته در آنجا بازیگر بودم، «پرواز ۵۷» ، «ساعت خوش»، «سال خوش»، «نوروز ۷۶» «مجموعه ۷۷»، «ببخشید شما»، «پلاک ۱۴»، «۹۰ شب»، «طنز ۸۰ »، «پاورچین»، «نقطه‌چین»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزارچهره»، «مرد دوهزار چهره» و ...؛ کدام یک از این کارها ناقص ماند؟ کدام یک از این کارها قسمت پایانی نداشت؟
*** حق با شماست
مدیری سپس درباره نیمه کاره ماندن «قهوه تلخ» گفت: این لیستی که خدمتتان عرض کردم می‌شود هزاران هزار دقیقه برنامه، یعنی صدها ساعت برنامه، هرکدام این‌ها ۹۰ قسمتی بودند، ۱۰۰ قسمتی بودند، ۱۳۶ قسمتی بودند و بعضی‌هاش ۱۷۰ قسمتی، کدام یک از این کارها در ۲۰ سال گذشته که من ساختم قسمت پایانی نداشته؟ پس حتما یک اتفاقاتی افتاده که «قهوه تلخ» قسمت آخر نداشت؛ چرا این یک کار برایش این اتفاق افتاد؟ حتما یک اتفاقات عجیبی افتاده که این کار ته نداشت.
او در عین حال خطاب مخاطبانش گفت: دوباره اینجا بگویم، حق با شماست. این‌ها مشکلات من است، مشکلات شما نیست! حق همیشه با شماست!
بعضی از مطبوعات و سایت‌ها این سوال را می‌کنند که تو که داری پروژه جدید شروع می‌کنی، اصلا چه تضمینی هست که باز این ناقص نماند؟ باز این به تعهداتش عمل کند؟
این کارگردان سریال‌های طنز در ادامه تاکید کرده است: همه چیز سریال ویلای من با من است، مسؤولیت تمام و کمال این کار با من است، تهیه کنندگی، کارگردانی، اجرای پروژه، ساخت و .. و هر آنچه که به این پروژه مربوط است، مسؤولیتش با من است. جوایزش، کیفیتش، به اتمام رساندنش، پخش منظم هفتگی‌اش و هرچه که به این پروژه مربوطه است و دلیل اینکه این کار را شروع کردم اصلا این بود.
او در شرح دلایلی که ساخت ویلای من را بر عهده گرفته است، اظهار کرد: دو دلیل داشته باشد. من یک پروژه‌ای را شروع کردم به نام ویلای من در ۴۴ قسمت. اصلا مهم‌ترین دلیل شروع یک پروژه جدید، همین بود. ترمیم کردن و پاک کردن هرآنچه که در کار قبلی اتفاق افتاد. این تنها کاری است که من می‌توانم بکنم. چکار می‌توانم بکنم دیگر؟
تنها کاری که الان می‌توانم بکنم این است که یک پروژه جدید شروع کنم، به اتمام برسانم، پخش منظم کنم، جوایزش را بدهم و تمام.
قسمت آخرش بیایم بنشینم دوباره بگویم متشکرم و خداحافظی کنیم. یکی از دلایلش این است.
مهران مدیری نیاز جامعه‌مان به کمدی را علت دیگر ساخت ویلای من عنوان کرد و گفت: الان، در این شرایط باید حالمان کمی خوب بشود.
کاری که من الان می‌توانم بکنم این است که با به دست آوردن تجربیاتی از کار قبل که حالا می‌دانم چکار باید بکنم، چکار نباید بکنم، یک پروژه‌ای را شروع کنم خیلی تر و تمیز، به اتمام برسانم و به تعهداتش عمل کنم.
او در شرح سریال ویلای من گفت: کار جدید یک کار ۴۴ قسمتی است که هر هفته دو قسمت بیرون می‌آید. باز این کار را به این دلیل کمتر و سبک‌تر گرفتیم که بتوانیم بهتر مدیریتش کنیم، یعنی ۲۲ هفته این کار پخش خواهد شد، ۲۲ تا دو قسمتی.
*** دوبله ویلای من به زبان‌های مختلف
کارگردان «ویلای من» اضافه کرد: یک تیم بسیار خوب از بازیگران درجه یک طنز دور هم جمع شدند برای این کار، این کار روی DVD۹ تکثیر خواهد شد، DVD۹ کیفیتش بسیار بالاتر است، حجمش بسیار بالاتر است و امکانات بسیار وسیع‌تری به ما می‌دهد. این کار علاوه بر شکل عادی خودش که مثل همیشه بیرون می‌آید، در یک شکل دیگر‌ش دوبله ترکی خواهد شد برای هموطنان ترک زبان ما، در یک شکل دیگر دوبله کردی خواهد شد برای هموطنان کرد زبان ما، یک شکل دیگرش زیرنویس عربی خواهد داشت و یک شکل دیگرش زیرنویس انگلیسی.
مدیری درباره جوایز سریال ویلای من هم گفت: جوایز بسیار متعدد که پخش این جوایز، قرعه کشی این جوایز و اهداء این جوایز با موسسه گلرنگ رسانه خواهد بود، شرکت گلرنگ که گلرنگ در این زمینه بسیار خوش نام است. سال‌های سال است که گلرنگ دارد قرعه کشی می‌کند و هزاران هزار جایزه را اهداء کرده و در این زمینه مورد اعتماد مردم است.
مدیری از علاقمندان و بینندگان سریالش به خاطر حمایت‌هایتهایشان تشکر و ابراز امیدواری کرد که لحظه‌ای باشد که او سربلند باشد و بگوید که کار را تمیز تا به آخر انجام داده است.
او در پایان بار دیگر تاکید کرد: تمام تعهدات این کار (سریال ویلای من) بر عهده شخص من است.


کد مطلب: 17614

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/17614/مهران-مدیری-حق-مخاطبان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir