۲
۲
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با "فریادگر":

سیاستهای دولت سرمایه داران را ثروتمندتر کرده است

طاهری می گوید دولت از تفاوت قیمت ارز کسری بودجه اش را جبران کرده و این برای دولتی که ادعای مدیریت بر اقتصاد جهان را دارد پسندیده نیست
طاهری می گوید دولت از تفاوت قیمت ارز کسری بودجه اش را جبران کرده و این برای دولتی که ادعای مدیریت بر اقتصاد جهان را دارد پسندیده نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سیاستهای اقتصادی دولت به زیان اقشار آسیب پذیر جامعه شده است گفت : سیاستهای دولت، سرمایه داران را ثروتمندتر کرده است.
الیاس طاهری در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در رشد صنایع گفت: متاسفانه بانک ها خیلی کم لطفی می کنند و صنایع کشور با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رو به رو هستند. وی صنعت را از معقوله های مهمی دانست که مدیریت کشور باید آن را در اولویت قرار دهد و گفت: از یک سو صنعتگر و تولیدکننده با مشکلات فراوانی مواجه هستند و از سوی دیگر دغدغه اول جامعه به ویژه خانواده ها، معضل بیکاری و ناتوانی در اشتغال است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نوسانات قیمت ارز و مسایل کلانی که در اقتصاد اتفاق افتاده است گفت: این بحرانها قدرت برنامه ریزی را از دست تولید و صنعت گرفته و کسی نمی تواند در این شرایط حتی برای فردای خود برنامه ریزی کند. وی از دولت خواست در وهله اول ثباتی در بازار ارز ایجاد کند و گفت: تولید کننده مشاهده می کند که قیمت دلار رو به افزایش است و مواداولیه اش را خریداری می کند اما یکباره قیمت پایین می آید در نتیجه مواد اولیه ای خریده که از قیمت روز بالاتر است. طاهری با اشاره به بحران ناشی از اجرای غلط هدفمند سازی یارانه ها برای صنعت و تولید گفت: دولت نه تنها سهم ۳۰ درصدی هدفمندی یارانه ها را به صنعت نداد بلکه آن بسته های حمایتی را که قرار بود اختصاص بدهد، هم تخصیص نداد. در نتیجه هزینه های صنعت بالا رفت و بنگاههای اقتصادی را به چالش کشید. وی با انتقاد از اینکه دولت در این آشفته بازار برای خودش کلاه می دوزد گفت: یک باره شنیده می شود که دولت از تفاوت قیمت ارز کسری بودجه اش را جبران کرده و این برای دولتی که ادعای مدیریت بر اقتصاد جهان دارد، پسندیده نیست. نماینده اقلید با ابراز تاسف از اینکه دولت با این کار دست به جیب مردم کرده است گفت: صندوق دولت خالی است و برای آنکه جبران کمبود نقدینگی اش را بکند دست از کنترل بازار برمی دارد تا بحران به اوج خودش برسد و یکباره ارزهای خودش را وارد بازار می کند. اکنون این سوال پیش می آید که کدام بخش از مردم از این نوع مدیریت بیچاره می شوند؟ وی با بیان اینکه در اثر تورم و گرانی تنها حقوق بگیران و نیازمندان بیچاره می شوند گفت: سرمایه دار با افزایش سرمایه رو به رو می شود و این نیازمندان و حقوق بگیران هستند که دیگر با آن حقوق ثابتی که دریافت میکردند، نمی توانند حداقل های زندگی و معیشت خانواده شان را تامین کنند.

کد مطلب: 18208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


صفاری
Iran, Islamic Republic of
باید منتظر باشیم که همچنان پولدارها پولدارتر و فقیرها فقیرتر شوند ... آیا این است معنی عدالت اجتماعی مورد نظر دولت محترم؟
من
حرف دل ما رو زدی فریادگر