۰
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷

ایران علاقمند توافق با آمریکاست

روز دوشنبه یک مقام ارشد مرتبط با تحریم‌ها در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که طی یک سال گذشته و به خصوص هفته‌های اخیر نشانه‌هایی مبنی بر علاقه‌ی ایران در رسیدن به توافقی در برنامه‌ی هسته‌ایش مشاهده شده است.
به گزارش  فرارو به نقل از اورشلیم‌پست دیوید کوهن، معاون دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خارجه‌ی آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد: "فشارها در حال به نتیجه رسیدن است."
وی مدعی شد که حکومت ایران به خوبی بر این نکته که "پنجره"‌ی دیپلماسی برای همیشه باز نخواهد ماند، واقف است.
کوهن همچنین افزود: "ما به ایران نشان داده‌ایم که ننشستن بر سر میز مذاکره تنها به فشار بیشتر منجر خواهد شد." وی تاکید کرد سال ۲۰۱۲ سال بسیار سختی برای ایران بوده و با کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت و سقوط ارزش پول آن همراه بوده است.
این سخنان کوهن در پی گزارش روز پنج‌شنبه‌ی نیویورک تایمز بیان شد که در آن از قول مقامات غربی نقل شده بود تهران برای جلوگیری از "برخورد مستقیم" از سرعت فعالیت‌های غنی‌سازی خود کاسته است.
بر اساس این گزارش ایران از آگوست سال جاری بخشی از اورانیوم ۲۰ درصد خود را به پودر اکسید تبدیل کرده که در رآکتور تحقیقات پزشکی کاربرد دارند.
اولی هاینونن، رییس سابق بازرسان آژانس در این باره گفت: "ایران سعی دارد با نشان دادن نرمش، اوضاع از دستش خارج نشود."
گرگ تیلمن، تحلیلگر سابق سیا، تبدیل اورانیوم ۲۰ درصد به اورانیوم تحقیقاتی از سوی ایران را "نشانه‌ای برای مذاکره و نشان دادن نرمش" می‌داند.
کد مطلب: 18251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *