۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۵

تظاهرات معترضان سياستهاي اقتصادي رژيم صهيونيستي در خيابانهاي تل آويو

هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی در اعتراض به کاهش بودجه و سیاستهای ریاضت اقتصادی رژیم صهیونیستی به خیابانها ریخته و در طلب تغییرات و یا کناره گیری نخست وزیر این رژیم، شعارهایی را سر دادند. تاکنون شماری از معترضین نیز اقدام به آتش زدن خود کرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، امسال نیز همانند تابستان سال گذشته، شمار زیادی از ساکنان فلسطین اشغالی ظرف چند هفته ی اخیر به خیابانها ریخته اند تا مراتب اعتراض شدید خود را به سیاستهای اقتصادی مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کنند.
در مدت برگزاری این اعتراضات خیابانی، گاه حرکتهای غیرقابل کنترلی از سوی برخی معترضین سر زده که منجر به از دست رفتن جان افراد نیز شده است. از آنجمله می توان به اقدام شماری از معترضین در به آتش کشیدن خود به عنوان حرکتی اعتراضی اشاره کرد.
وضع نابسامان اقتصاد در فلسطین اشغالی زندگی روزمره ی شمار زیادی از مردم را تحت تأثیر قرار داده و برخی را وادار کرده است تا در جستجوی کار و کسب درآمد از شهرهای کوچکتر به سوی تل آویو، اصلی ترین شهر فلسطین اشغالی نقل مکان کنند. اما حتی اینگونه افراد نیز نه تنها در حل مشکل اقتصادی خود موفق نبوده اند، بلکه در پرداخت اجاره خانه و هزینه های زندگی روزمره ی خود نیز با مشکل مواجه شده اند.
طبق این گزارش، میزان اختلاف طبقاتی میان ثروتمندان و سایر اقشار جامعه در فلسطین اشغالی فوق العاده بالاست و بخش عظیمی از ثروت و سرمایه در اختیار شمار محدودی از افراد جامعه قرار گرفته است. قیمت خانه و اجاره بهای منازل در تل آویو به اندازه ای بالاست که می توان آنها را جزء بالاترین قیمتها در میان شهرهای مختلف جهان به حساب آورد.
قیمت هر مترمربع منزل مسکونی در این شهر به حدود پنج هزار و هفتصد دلار آمریکا می رسد. در حالیکه متوسط درآمد ماهیانه ی افراد در تل آویو حدود دوهزار و پانصد دلار است.
در میان تظاهرات کنندگانی که در روز شنبه به خیابانهای تل آویو ریخته بودند، شماری به دنبال اصلاحات در قالب نظام فعلی بوده و برخی نیز خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت بودند.
آنچه تا این زمان در قالب اعتراضات خیابانی نمود پیدا کرده است، در مقایسه با حرکت اعتراضی گسترده ی مردم در تابستان سال گذشته، نسبتاً محدودتر بوده است اما برگزارکنندگان این تظاهرات از برنامه های خود برای حرکتهای اعتراضی بزرگتر ظرف روزها و هفته های آینده خبر داده اند.
کد مطلب: 1853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *