۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۱

مهار ريزگردها و پاكسازي آلودگي‌هاي نفتي در دستور كار مجلس

رئيس مجمع نمايندگان خوزستان در مجلس از حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در صحن مجلس و ارائه گزارشي درباره پروژه مهار ريزگردها خبر داد.
سيدشكرخدا موسوي اظهار كرد: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در هفته جاري براي ارائه گزارشي از روند اقدامات انجام شده در زمينه مهار ريزگردها در صحن علني مجلس و همچنين در جلسه مجمع نمايندگان استان خوزستان حضور مي‌يابد.

وي با بيان اينكه نمايندگان استان خوزستان تا زماني كه تصميمي جدي و كاربردي از سوي دولت و سازمان حفاظت محيط زيست براي مهار ريزگردها اتخاذ نشود بر موضع خود پافشاري مي‌كنند، افزود: در نشست هفته جاري اقدامات و راهكارهاي عملي براي مهار ريزگردها بررسي خواهد شد؛ البته در اين راستا قول اجراي يك طرح آزمايشي با استفاده از تجهيزات جديد در برخي شهرها ازجمله مركز استان داده شده است.

موسوي تصريح كرد: بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي، ايجاد يك محيط زيست سالم، حق مردم است، بنابراين دولت بايد به صورت جدي پيگير حل معضل گرد و غبار باشد. همچنين با توجه به اينكه بيش از ۷۰ درصد ريزگردها از آن سوي مرزها به ويژه از سمت عراق وارد كشور مي‌شوند، مهمترين سوال نمايندگان خوزستان از رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اين است كه در زمينه مهار چشمه‌هاي گرد وغبار در خارج از كشور چه اقدامي انجام شده است.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب طرح يك فوريتي مبارزه با آلودگي‌هاي نفتي، خاطرنشان كرد: موضوع پاكسازي آلودگي‌هاي نفتي سواحل دريا در جنوب كشور در كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي پيگيري شد و به صورت يك فوريتي به تصويب مجلس رسيد.

وي افزود: تصويب نهايي اين طرح در دستور كار است و اين موضوع در جلسه هفته جاري مجلس بررسي مي‌شود.
کد مطلب: 1862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *