۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۴

چینی‌ها کره زمین را کپی می‌کنند

چینی ها تا سال ۲۰۲۰ نمونه ای از مناطق معروف گردشگری جهان را در کشور خود احداث می کنند.
باشگاه خبرنگاران: امروزه هر کالایی که به چشم می‌آید نمونه چینی آن را به سهولت می توان در بازار پیدا کرد، از جزئی ترین کالاهای مصرفی شرکت های معتبر تا خودروها و کالاهای لوکس و گرانقیمتی چون بنز، فرش و صنایع دستی ایران.
اما استعداد و مهارت چینی ها در کپی کردن تنها محدود به کالا نبوده و حتی برخی از شهرهای تاریخی ایران را کپی کردند تا اصالت فرشهای تولیدی خود را واقعی جلوه دهند.
این درحالی است که رونق صنعت گردشگری در دنیا ذهن فتوشاپی چینی ها را برآن داشته تا به فکر کپی کردن مناطق توریستی جهان و احداث آن در کشور خود باشند به طوریکه اخیرا با صرف هزینه ای بالغ بر ۹۴۰ میلیون دلار دهکده توریستی هالستان اتریش را به مساحت یک میلیون مترمربع کپی کرده و با تمام جزئیات در استان گویانکدوگ احداث کرده اند.
براساس این گزارش و طبق اعلان مسئولان گردشگری چین، این کشور تا سال ۲۰۲۰ نمونه ایی از تمام مناطق معروف گردشگری جهان را در خاک خود احداث خواهند کرد.
به نظر می رسد چینی ها قصد دارند با ساخت نمونه ایی از آثار باستانی تمدن های مختلف جهان به همراه تجهیزات و امکانات پیشرفته، رتبه خود را در جذب توریسم بالا برده و به نخستین کشور گردشگری دنیا تبدیل شوند.
لازم به ذکر است که چینی ها برای جذب توریسم فقط به ساخت و کپی کردن شهر و تمدن کشورها در خشکی و دریا بسنده نکرده ودر حال تحقیق جهت راه اندازی مجموعه های گردشگری در فضا هستند بنابراین اگر روزی خبر از ساخت کره خاکی دیگری از نوع کره زمین در فضا توسط چینی ها منتشر شود چندان عجیب نخواهد بود.
کد مطلب: 19287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *