۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۳

بیست و سی سانسور شد

بسته خبری «صرفا جهت اطلاع» پنجشنبه شب در دو بخش خبری بیست و سی و ۲۲ از تلویزیون پخش شد و متلک​های سنگینی برای بچه​های واحد مرکزی خبر داشت!
به گزارش خبرآنلاین، انتقاد از خبرنگاران واحد مرکزی خبر در خارج از کشور، حضور شریفی‌نیا در همه شبکه های تلویزیون و خم شدن کمر مردم در برابر گرانی ها از جمله آیتم های این بسته خبری بود.
در بخش اول «صرفا جهت اطلاع» مجری گفت: «بعضی از این گزارش های خارجی خیلی با مزه‌اند. مدتهاست از ترس رئیس سکوت کرده‌ام، اما واقعا این خبرنگارهای خارجی صدا‌و‌سیما هر جور شده می خواهند ثابت کنند مشکلات اقتصادی اروپا خیلی جدیه!»
بعد از این حرف های مجری، بخش هایی از گزارش‌های خبرنگارهای تلویزیون در کشورهای اروپایی پخش شد. یکی از آن‌ها (خبرنگار پاریس) مثلا دلیل حراج‌های فصلی در اروپا را بحران اقتصادی غرب می‌خواند! در حالی که به گفته مجری «همیشه این حراج‌ها بوده و ربطی به اوضاع اقتصادی امروز ندارد.» یا خبرنگار دیگری که با نشان دادن یک بابانوئل و مرور قیافه او ارزو کرد، طوری شود از بابا نوئل استفاده تبلیغاتی نشود!
«صرفا جهت اطلاع» در بخش دیگری با اشاره به رسیدگی به پرونده مرحوم ستار بهشتی و پیگیری‌های برخی نمایندگان گفت :«این کار باعث امیدواری دلسوزانی شد که از اینگونه خطاهای واقعا تاسف آور حالشان بد بود، اما چرا توی بعضی پرونده‌های دیگه اینجوری نمیشه؟ چرا کسانی که باید تند بجنبند و حق را به حقدار بدهند بعضی موقع ها اینقدر معطل می‌کنند که داد همه در می‌آد.»
متلک بعدی «صرفا جهت اطلاع« به استاندار تهران بود که گفته بود برای آلودگی هوا باید دعا کنید! مجری صرفا هم با پخش تصاویری از آلودگی و استاندار تهران گفت: «تمدن عزیز و باستانی، چشم! ما برای همه چیز دعا می‌کنیم، اما شما به عنوان یکی از مسئولان اصلی این وضعیت احتمالا باید به جز دعا یک کارهای دیگه هم بکنید البته احتمالا!»
انتقاد از حضور همه جانبه شریفی‌نیا هم بخش دیگر «صرفا جهت اطلاع« این هفته بود. نجف زاده به شریفی‌نیا تبریک گفت که هر کانالی را که این روزها می زنیم دارد فیلم یا سریالی از ایشان پخش می کند و بعد گفت: «واقعا ما دیگر بازیگر نداریم؟ یعنی بعد از قحط الرجال دچار قحط‌البازیگر هم شدیم؟» تصویری از شریفی‌نیا در سریال «یلدا» که با فریاد می گفت: ولله غیر از من از کسی بر نمی آد» تکمله این گفته مجری شد!
شوخی با یکی از مسئولان نیروی انتظامی که گفت فعالیت اراذل و اوباش بسته به فصول افزایش و کاهش پیدا می‌کند و هم سو‍ژه بعدی بود. مسئول نیروی انتظامی همچنین گفته بود: زورگیرها در زمستان فراری شدن از تهران و منتظرن در گوشه و کنار ببینند چی پیش می‌آد.»
مجری صرفا هم گفت: «مثل ما! همین گوشه و کنارهاییم ببینیم چی پیش می‌آد!»
انتقاد از برخی دستگاه‌های نظارتی بخاطر عدم برخورد با تهیه و توزیع‌کننده‌های لواشک‌هایی با بسته‌بندی شبیه سیگار هم یکی از آیتم های «صرفا جهت اطلاع» بود. همچنین انتقاد به یک تبلیغ تلویزیونی که از گوشی موبایلی تعریف می کرد که «راحت به جیب می‌رود و راحت از جیب بیرون می آید.» خبرنگار گفت بجای اینکه بگویید دوربین چند مگا پیکسلی دارد و چند هسته پردازش، از راحت داخل جیب رفتن می گویید؟ مگرقرار بود با جرثقیل حملش کنند؟!»
مجری «صرفا جهت اطلاع» همزمان تصاویری از مد شدن قبرهایی به شکل موبایل هم پخش کرد که قیمت آن‌ها تا نهصد هزار تومان بالاتر از بقیه قبرها بود.
«صرفا جهت اطلاع» حرف‌های دولتی‌ها درباره یارانه ها در مرحله دوم هدفمندی را باعث ریخته شدن آب از لب و لوچه برخی دانست و گفت: «ما آخرش نفهمیدیم اگر مرحله دومش انجام شود این کمر خم شده ما که الان عین «دال» شده دقیقا چه شکلی می شود؟»
بسته خبری این هفته در پایان هم کنایه‌ای به برخی از کسانی که مدام می گویند احساس تکلیف دارند تا در انتخابات شرکت کنند زد و گفت: «کاش اگر توان اداره مملکت را واقعا در خودتان نمی‌بینید از اول کاندیدا نشوید.»
اما نکته عجیب این بود که کامران نجف زاده در پایان «صرفا جهت اطلاع» رو به دوربین گفت: «برنامه این هفته بخش‌های دیگری هم داشت که حذف شد!»
کد مطلب: 19328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *