۰
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۹

جشنواره فجر بهترین فرصت برای حل اختلافات است

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در گفتگو با ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به اختلافات موجود در سینما بیان داشت: جشنواره فیلم فجر را اگر به عنوان یک مهمانی برای اهالی سینما و فرهنگ در نظر بگیریم و خصوصا این را جشن پیروزی انقلاب اسلامی بدانیم، از آن مهمانی هایی است که کسانی که اختلاف نظر دارند سر یک میز می توانند بنشینند و به گفتگو بپردازند.
به گزارش فریادگر، وی افزود: خصوصا برای اهالی سینما که مدتی یک سری اختلاف نظرهایی دارند، جشنواره فجر فرصت بسیار خوبی است و به نظرم بهترین مکان برای حل اختلافات موجود است.
تهیه کننده «به کبودی یاس» در خصوص حضور فیلم های روز سینمای جهان گفت: همانطور که در بخش سینمای ایران شاهد فیلم های روز سینما هستیم، در بخش سینمای جهان هم همین انتظار وجود دارد تا جشنواره از هر لحاظ همگن شود.
وی در ادامه افزود: در واقع از این بخش انتظار حضور فیلم های مطرح و روز جهان می رود تا بتوانیم با سینمای جهان بیشتر آشنا شویم و چیزهای زیادی از آنها بیاموزیم و در آینده در فیلم های خود استفاده کنیم.
تهیه کننده «شب حورا» حضور تعداد زیادی فیلم در جشنواره فجر را اتفاق بسیار خوبی دانست و بیان داشت: مهمترین تاثیر این اتفاق این است که نشان دهنده خلاف تمامی تبلیغاتی است که در این زمینه صورت می گیرد و ثابت می کند که سینمای ایران بسیار پویا و فعال است.
وی افزود: مهمتر از کمیت فیلم ها کیفیت آنهاست که باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می گذرد انتظار می رود که هر سال فیلم های با کیفیت تری را در جشنواره شاهد باشیم خصوصا فیلم هایی با مضامین انقلابی باید در سینما بیشتر ساخته شود تا مخاطب سینما بیشتر با تفکرات انقلابی سینمای ما آشنا شود.
این تهیه کننده سینما پخش دیجیتال فیلم های سینمایی را اتفاق خوبی دانست و گفت: ما باید همسو با سینمای جهان حرکت کنیم و به تبع آن باید پخش فیلم ها دیجیتالی شود. رفتن فیلم ها به این سمت این حسن را دارد که مشکلات لابراتوار خیلی کم خواهد شد و هزینه فیلم ها هم پایین خواهد آمد.
وی افزود: البته خوب است که در کنار پخش دیجیتالی کیفیت فیلم ها حفظ شود و این هم مورد توجه قرار گیرد تا فیلمسازان با دغدغه کمتر به ساخت فیلم بپردازند و دیگر مشکل کیفیت پخش نداشته باشند.
تهیه کننده «شور شیرین» با اشاره به بازار جشنواره فیلم فجر بیان داشت: بازار فیلم فجر و همچنین بازارهای دیگر جشنواره های جهان باید برای ما اولویت داشته باشد. باید شرکت در این بازارها از حالت تشریفات خارج شود و عمل گرا شوند.
وی با اشاره اهمیت کیفیت فیلم های حاضر در بازار جشنواره گفت: بخشی از مشکلات بازار فیلم جشنواره فجر مربوط به کیفیت فیلم های شرکت کننده است. مهم این نیست که چند فیلم در بازار حضور داشته باشند، مهم این است که چند فیلم باکیفیت حضور دارند که می توانند نظر مشتریان خارجی را جلب کنند.
وی افزود: بخش عمده ای از این وظیفه به عهده مدیران سینمایی است که باید برای بازار جشنواره فیلم فجر و فیلم های شرکت کننده از قبل برنامه ریزی داشته باشند. خصوصا در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی در سینما زیاد شده است، یافتن مشتری برای فیلم ها خیلی اهمیت دارد و بازار فجر می تواند بهترین جا باشد. امیدوارم که در این مورد برنامه ریزی های لازم انجام شده باشد.
تهیه کننده «پنجشنبه آخر ماه» پخش فیلم های جشنواره در شهرستان‌ها را اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: به نظرم این طرح خوبی است که طی سال های گذشته صورت گرفته است. در واقع این طرح احترام به مخاطب شهرستان است. مخاطبی که مجبور بود کیلومترها مسیر تا پایتخت بیاید با کلی مشکل تا بتواند چند فیلم ببیند، اما حالا این مشکلات برایش بسیار کم شده است.
وی در پایان بیان داشت: دهه فجر مهمترین جشن انقلاب است و با اکران فیلم در شهرستان تمامی مردم ایران در این جشن حضور دارند و این اتفاق بسیار خوب و ارزنده ای است و باید گسترش یابد و شهرستان های بیشتری فیلم های جشنواره را اکران کنند.
کد مطلب: 19651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *