۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۵

منع ورود خبرنگاران به نشست مرزی

از حضور خبرنگاران خبرگزاری‌های دولتی و غیر دولتی کشور و خبرنگاران رسانه‌های محلی شهرستان آستارا در نشست مشترک مرزی مسئولان مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ممانعت به عمل آمد.
ایسنا: مسوولان برگزارکننده این نشست از حضور جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، دانشجویان ایران(ایسنا)، فارس و دیگر نشریات فعال در سطح شهرستان که برای انعکاس این رویداد مهم به سالن کنفرانس اداره‌کل گمرک آستارا مراجعه کرده بودند، ممانعت کردند.
در این جلسه که برای اتباع دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، سفرای دو کشور ایران و آذربایجان و سرکنسول آذربایجان در تبریز و معاون گمرکات کشور جهت بررسی وضعیت تردد مرزنشینان با گذرنامه محلی حضور داشتند.
لازم به توضیح است که لغو یکطرفه ارایه خدمات به دارندگان گذرنامه‌های مرزنشینان موسوم به پاس گذر مرزی ۴۵ کیلومتری که از چند روز پیش توسط دولت جمهوری آذربایجان در حال اجراست، نگرانی‌های جدی را در میان مرزنشینان استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی ایجاد کرده است.
با اتخاذ این تصمیم از سوی آذری‌ها، بیش از یکهزار شغل در شهرستان آستارا به شدت تهدید می‌شود.
جلسه امروز به منظور دستیابی به توافقی دوجانبه در زمینه لغو یا برقراری روادید برای اتباع دو کشور و نیز ادامه شرایط تردد مرزنشینان در دو سوی مرز با استفاده از گذرنامه پاس مرزی ۴۵ کیلومتری برگزار شد.
کد مطلب: 20412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *