۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۴
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

بخاطر کمبود منابع، بودجه كميته امداد را کاهش ندهید

حضور و لزوم كميته امداد امام خميني(ره) در برهه مشكلات اقتصادي مي‌تواند كمك مؤثري به حل معضلات خانواده‌هاي نيازمند باشد و دست‌اندركاران نبايد به خاطر كمبود منابع، بودجه اين نهاد تأثيرگذار را كاهش دهند.
بخاطر کمبود منابع، بودجه كميته امداد را کاهش ندهید
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع گروهي از دانش‌آموزان برگزيده تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) با بيان اينكه اين نهاد ارزشمند در سه دهه گذشته خدمات بسيار ارزشمندي به خانواده‌هاي نيازمند نموده، پرورش فرزندان اين خانواده‌ها را اقدامي مهمتر از تأمين مادي آنان دانست و گفت: توجه به پرورش فرزندان خانواده كميته امداد، ماندگارترين بخش فعاليت اين نهاد است و جواناني كه در مسير سازندگي و پيشرفت خود مشكلات و سختي‌ها را تحمل مي‌كنند، در دوران خدمت به جامعه از استحكام و پشتكار بيشتري بهره مي‌برد.

به گزارش ایلنا،آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به منابع ديني و گفتار ائمه معصوم(ع) در اين زمينه اشاره كرد و گفت: حضرت علي(ع) انسان‌هايي را كه در مشكلات و سختي‌ها رشد مي‌كنند، به درختي در بيابان تشبيه مي‌كند كه با وجود كم‌آبي از چنان استحكامي در برابر شرايط طبيعي برخوردار است كه طوفان‌هاي سهمگين نيز نمي‌تواند آن را از ريشه به درآورد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ذهنيت نادرست گذشته در جامعه در مورد فرزندان خانواده‌هاي نيازمند و بي‌سرپرست اشاره كرد و گفت: در گذشته فرزندان اين‌گونه خانواده‌ها به دليل نبود امكانات محكوم بودند در آينده هم نيازمند باشند، اما با تأسيس كميته امداد امام خميني(ره) اميد به آينده‌اي بهتر همانند ساير خانواده‌ها روز‌به‌روز بيشتر شده و از اين بابت بايد از مسئولان زحمتكش اين نهاد ارزشمند تشكر كرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حضور ۱۵ تن از فرزندان خانواده كميته امداد به عنوان نماينده مردم در مجلس فعلي شوراي اسلامي را نشان‌دهنده استعداد و توان بالاي اين عزيزان براي پيشرفت‌هاي علمي، اقتصادي و مديريتي در جامعه خواند و تصريح كرد: خوشبختانه اقدامات و عملكرد كميته امداد امام خميني مورد اعتماد مردم نيز قرار گرفته به گونه‌اي كه گستره فعاليت‌ها و خدمات‌رساني اين شجره طيبه به ساير كشورها نيز كشيده شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حمايت و كمك دولت‌ها در سه دهه گذشته به كميته امداد را لازم و ضروري خواند و با اشاره به مشكلات كنوني اقتصادي و بودجه‌اي كشور تأكيد كرد: حضور و لزوم كميته امداد امام خميني(ره) در برهه مشكلات اقتصادي مي‌تواند كمك مؤثري به حل معضلات خانواده‌هاي نيازمند باشد و دست‌اندركاران نبايد به خاطر كمبود منابع، بودجه اين نهاد تأثيرگذار را كاهش دهند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پايان با اشاره به مبارزات و شكنجه‌هاي مجاهد نستوه آيت‌الله انواري در دوران استبداد پهلوي، از خدمات و تلاش‌هاي فرزند ايشان جناب آقاي انواري، رئيس محترم كميته امداد امام خميني(ره) در راه پرورش مادي و معنوي خانواده‌هاي نيازمند تشكر و براي مسئولان اين مؤسسه آرزوي توفيق روزافزون كرد.

در ابتداي اين ديدار آقاي انواري رئيس كميته امداد امام خميني(ره) با تشريح عملكرد و اهداف اين نهاد، پرورش استعدادهاي علمي- فرهنگي و ساير جنبه‌هاي موردنياز فرزندان خانواده كميته امداد را مقدم بر حمايت مالي آنان دانست و گفت: بحمدلله در اين مسير در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار فارغ‌التحصيل از دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه از خانواده كميته امداد پرورش يافته و به عنوان نمونه در حال حاضر ۱۵ تن از نمايندگان مجلس از تعلقشان به اين جمع احساس افتخار مي‌كنند.

آقاي انواري با تشكر از حمايت دولت‌هاي پس از انقلاب از كميته امداد امام خميني(ره)، بيشترين كمك‌ها را متعلق به دوران رياست جمهوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دانست و از اين بابت به نمايندگي از خانواده كميته امداد از ايشان تشكر و برايشان آرزوي سلامتي كرد.
کد مطلب: 2074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *