۰
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸

نابودی بخش کشاورزی در سوریه

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درگزارشی اعلام کرد که جنگ داخلی ۲۲ ماهه سوریه با ویرانی زیرساخت حیاتی و کاهش تولید محصولات، بخش کشاورزی این کشور را از بین برده است.
به گزارش ایسنا مطابق نتایج ارزیابی یک هیات اعزامی از سوی این نهاد سازمان ملل به سوریه که از ۱۸ تا ۲۲ ژانویه انجام گرفته، میزان ‌تولید گندم و جو در این کشور به کمتر از دو میلیون تن در سال ۲۰۱۲ رسید که نصف چهار تا ۴.۵ میلیون تن در سال‌های معمولی بوده است.
براساس یافته‌های برررسی فائو که با هماهنگی طرفین درگیر در سوریه انجام گرفته، تنها ۴۵ درصد از کشاورزان سوری قادر بوده‌اند به طور کامل محصولات غله خود را برداشت کنند درحالی که ۱۴ درصد به دلیل نگرانی از خشونت‌ها و نبود سوخت اصلا نتوانسته‌اند محصولشان را برداشت کنند.
طبق یافته‌های هیات اعزامی فائو تولید سبزیجات در حمص ۶۰ درصد و تولید روغن زیتون در درعا ۴۰ درصد کاهش داشته که بارزکننده کاهش چشمگیر تولید سبزیجات، میوه و زیتون است.
براساس گزارش فائو کشاورزان سوری قادر به تامین بذر و کود نبوده و آبیاری در این کشور به دلیل از بین رفتن کانال‌ها و پمپ‌ها اندک است.
همچنین چرای دام‌ها در مراتع مختل شده و حیات حیوانات به دلیل نبود علوفه و داروهای دامپزشکی به خطر افتاده و تولید مرغ نیز کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش رویترز حدود ۱۰ میلیون نفر یا ۴۶ درصد از جمعیت سوریه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و ۸۰ درصد از این افراد برای امرار معاش به کشاورزی متکی هستند.
کد مطلب: 20745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *