۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰

ادعای تازه‌ فنلاند درباره همکاری روسیه با ایران و چین

وزیر دفاع فنلاند مدعی شد همکاری روسیه با ایران و چین و دیگر کشورهای جهان را از نظر امنیتی، مشکل‌ساز خواهد بود.
ادعای تازه‌ فنلاند درباره همکاری روسیه با ایران و چین
به گزارش مردم سالاری آنلاین،وزیر دفاع فنلاند که کشورش به تازگی به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآمده است، مدعی شد که همکاری روسیه با ایران و چین و دیگر کشورهای جهان را از نظر امنیتی، مشکل‌ساز خواهد بود.

دیلی میل گزارش داد، «آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند امروز (سه شنبه) گفت: افزایش همکاری روسیه با چین، ایران، کره شمالی و دیگر متحدان جهانی آن، تهدیدی جدی و بلندمدت برای کشورهای اروپایی است.

 

فنلاند و استونی در حال بررسی تخریب خط لوله گاز بالتی کانکتور و کابل های مخابراتی در بستر دریای بالتیک در ماه اکتبر هستند و یک کشتی کانتینری ثبت شده در هنگ کنگ را به عنوان مظنون اصلی خود برای آسیب به این خط لوله معرفی کرده اند.هاکانن در سخنانی تاکید کرد که این موضوع تاکنون علنی نشده است ولی آنچه روسیه در حال حاضر همراه با چین، ایران، کره شمالی و سایر متحدانش از جهان جنوب انجام می‌دهد، اهداف بلندمدتی در آینده را دنبال می‌کند.

وی گفت فنلاند ۱۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد و به خاطر همین سرویس های اطلاعاتی فنلاند به عنوان جدیدترین عضو سازمان ناتو ، اقدامات روسیه را در سطح جهانی زیر نظر دارند.

وزیر دفاع فنلاند همکاری جدید روسیه با متحدان خود از کشورهای مختلف جهان را یک سیستم اقلیمی از سیاست‌های امنیتی توصیف کرد.

کد مطلب: 207990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *