۰
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۴

افتتاح خط تولید سامانه پدافند هوایی

خط تولید سامانه سلاح پدافند هوایی یا زهرا(س) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.
به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح خط تولید سامانه سلاح پدافند هوایی یا زهرا (س)در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد یکی دیگر از دستاوردهای درخشان فرزندان انقلاب در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع هستیم، طراحی و ساخت سامانه سلاح پدافند هوایی، حلقه خودکفایی در طراحی و تولید سامانه های پدافند هوایی برد کوتاه را در کشورمان تکمیل کرد.
وی افزود: این سلاح پدافندی قابلیت شناسایی، ردیابی و انهدام اهداف هوایی مانند انواع هواپیماها، بالگرد و پهپاد را در برد کوتاه دارد.
وحیدی با بیان اینکه سامانه متحرک پدافند هوایی یا زهرا (س) قابلیت اتصال به شبکه پدافندی کشور را دارد، گفت: این سامانه قادر است در هر موقعیتی مستقر شود و به طور مؤثر مأموریت خود را انجام دهد.
وزیر دفاع افزود: قابلیت درگیری با چند هدف و انهدام آنها به طور همزمان، سرعت عمل بالا و ردیابی کاملاً خودکار از دیگر ویژگی های این سامانه پدافندی است.
وحیدی همچنین درخصوص تحویل دهی انبوه سامانه پدافند هوایی مرصاد نیز گفت: سامانه موشکی زمین به هوا مرصاد یک سامانه پدافندی هوایی پیشرفته و کارآمد با برد متوسط است که قادر به انجام عملیات پدافندی علیه انواع هواپیماهای سریع، بالگرد، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک کروز را دارد.
وی تاکید کرد: سامانه مرصاد در شب و روز قادر به انجام عملیات است و به گونه ای طراحی شده است که در محیط جنگ الکترونیک می تواند مأموریت خود را با موفقیت انجام دهد.
وحیدی گفت: این سامانه در رزمایش هوایی مدافعان آسمان ولایت ۴ که در شرق کشور برگزار شد ، توانست اهداف هوایی را با موفقیت منهدم و کارنامه موفقی را ثبت کند.
وزیر دفاع در ادامه گفت: امروز صنعت دفاعی کشورمان از حیث تنوع تولیدات دفاعی جزء ۵ کشور نخست دنیا به شمار می رود و تحریم های همه جانبه با توجه به این توانمندی، خللی در روند اقدامات و فعالیت های صنایع دفاعی کشورمان ایجاد نکرده است.
کد مطلب: 20988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *