۰
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵

گوترش از عراق قدردانی کرد

دبیرکل سازمان ملل در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق، از ایفای نقش این کشور در تلاش برای برقراری آرامش در منطقه تقدیر کرد و بار دیگر خواستار توقف جنگ در غزه شد.
گوترش از عراق قدردانی کرد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، دفتر رسانه ای «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، هماهنگی های بغداد با سازمان های بین المللی در مسائل مختلف، روابط آینده عراق و سازمان ملل، اوضاع و تحولات منطقه در سایه ادامه جنگ غزه که پیامدهای انسانی و امنیتی زیادی را به همراه داشته و مستلزم تسریع در ارائه کمک های بشردوستانه فوری به ساکنان این منطقه است را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

دبیرکل سازمان ملل خواستار حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شد.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر عراق از مواضع گوترش مبنی بر توقف جنگ در غزه که همسو با موضع گیریهای این کشور برای جلوگیری از تشدید تنش ها و دور نگه داشتن منطقه از رفتن به سمت و سوی حوادث خطرناک است، قدردانی کرد.

گوترش نیز در این تماس تلفنی بر لزوم توقف جنگ در غزه و دور نگه داشتن منطقه از پیامدها و تنش‌های بیشتر تاکید و از ایفای نقش عراق و تلاش‌های مستمر این کشور برای برقراری آرامش و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها تمجید کرد.

کد مطلب: 210891
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *