۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۱

افزایش آدمخواری در کره شمالی

در برخی گزارش‌ها از افزایش حیرت آور تعداد آدمخواران در کره شمالی به دلیل شرایط بد زندگی، قحطی و کمبود مواد غذایی در این کشور حکایت شده است.
به گزارش دیلی میل، در یکی از این گزارش‌ها آمده است که یک مرد گرسنه به دلیل کشتن دو فرزندش به دلیل گرسنگی به اعدام محکوم شده است.
باورها بر این است که یک "قحطی پنهان" در استان‌های هوانگهای شمالی و جنوبی که استان‌های زراعی محسوب می‌شوند وجود دارد که تاکنون مرگ ۱۰ هزار تن را بدنبال داشته و بیم آن می‌رود که پدیده آدمخواری در این مناطق افزایش یابد.
داستان مرد اعدامی تنها یک مورد افشا شده از چندین موردی است که در این کشور رخ می‌دهد. مردم این کشور بعد از خشکسالی که آسیب جدی به مزارع را به دنبال داشت و کمبودهای جدی مواد غذایی را موجب شد با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مردی جنازه نوه‌اش را از خاک بیرون آورده و خورده و مردی دیگر فرزند خود را به عنوان غذا پخته است.
این در حالی است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی علیرغم گزارش‌های قحطی گسترده در ماه های اخیر مبالغ هنگفتی برای پرتاب دو موشک خرج کرده است.
یک خبرچین گفته است: در ماه مه، در روستای من، مردی که دو فرزندش را کشته بود و سعی داشت آنها را بخورد به جوخه اعدام سپرده شد. این مرد دختر بزرگ خود را هنگام غیبت همسرش در خانه کشته و سپس پسرش را که شاهد اقداماتش بوده به قتل رساند. وی سپس به همسرش می‌گوید که گوشت کافی در خانه وجود دارد و با تردیهای همسرش و اطلاع مقام‌های رسمی بخش‌هایی از بدن‌ بچه‌ها کشف شد.
گزارش‌ها حاکیست مواد غذایی از دو استان کره شمالی مصادره شده و به پیونگ یانگ برده شده است. خشکسالی نیز ذخایر غذایی را به شدت کاهش داده است.
روزنامه ساندی تایمز به نقل از یک مقام رسمی حزب حاکم کارگران کره نوشت: در روستایی در بخش چونگدان، مردی که از گرسنگی دیوانه شده بود فرزند خود را پخت و خورد.
مقامات سازمان ملل طی سفری در سفری که دولت پیونگ یانگ حامی مالی آن بود از این منطقه دیدار کردند، اما گزارش‌های محلی حاکیست بعید است آنها به مناطق قحطی زده رفته باشند.
این نخستین باری نیست که گزارش‌های آدمخواری از کره شمالی منتشر می‌شود.
در ماه مه سال گذشته میلادی، موسسه اتحاد ملی در کره اعلام کرد: یک مرد بعد از اینکه بخشی از بدن همکارش را خورد و سعی داشت باقیمانده‌های آن را به عنوان گوشت گوسفند بفروشد، اعدام شد. مرد دیگری نیز دختری را کشت و خورده و سومین گزارش آدمخواری در سال ۲۰۱۱ ثبت شد. مرد دیگری پس از کشتن ۱۱ تن و فروش گوشت آنها به عنوان گوشت خوک در ماه مه اعدام شد.
همچنین گزارش‌هایی از آدمخواری در شبکه اردوگاه‌های زندانیان این کشور نیز اعلام شده است.
کره شمالی در دهه ۱۹۹۰ دچار قحطی وحشتناکی شد که منجر به کشته شدن بین ۲۴۰ هزار تا ۵ / ۳ میلیون نفر شد.
کد مطلب: 21119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *