۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۲

احمدی‌نژاد:انقلاب اسلامی سیاسی نبود

رییس‌جمهور انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را حرکتی از جنس کار انبیای الهی معرفی کرد.
ایسنا: محمود احمدی‌نژاد در دیدار اعضای ستاد دهه فجر، که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری و در آستانه دهه فجر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفدهم ربیع‌الاول ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین دهه فجر در بخشی از سخنان خود به هدف خلقت انسان اشاره کرد و گفت: خداوند برای انسان یک فرصت استثنایی برای رشد و کمال قرار داده است، تا انسان‌ها با اختیار خود و آزادانه مسیر رشد و تعالی را طی کنند و خود را تا خود خدا بالا بکشند.
رییس‌جمهور با بیان این‌که خداوند انسان را در کانون هستی قرار داد و لوازم کمال آن را نیز فراهم کرده است، ادامه داد: خداوند پیامبران را نیز برای هدایت انسان‌ها و حرکت آنها در مسیر کمال فرستاد تا در حقیقت انسان‌ها شکوفا شوند و مسیر کمال را طی کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که روح انسان روح لطیفی است و میل به آسمان دارد و اگر وابستگی‌ها قطع شود می‌تواند به سمت بالا حرکت کند، اظهار کرد: همه مشکلات بشر به خاطر چسبیدن به تعلقات زمینی است، این خودخواهی‌ها و ناجوانمردی‌هایی که بعضا می‌بینیم به خاطر این است که انسان‌ها به زمین چسبیده‌اند و اگر این وابستگی‌ها برطرف شود، وضعیت به گونه دیگری خواهد بود.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی که در ایران اتفاق افتاد، حرکتی از جنس کار انبیای الهی است، گفت:این انقلاب یک کار سیاسی نبود، که یک گروه علیه دیگری قیام کند تا حکومت را به دست گیرد یا این‌که یک طبقه‌ای قیام کند، طبقه دیگری را کنار بگذارد و حاکم شود یا به معنای تغییر صرف یک سیستم حکومتی نبود، انقلاب اسلامی در واقع بازگشت انسان‌ها به حقیقت خود بود و به همین خاطر متلعق به هیچ طبقه،‌گروه و فردی نیست.
رییس‌جمهور به جایگاه والای امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) نیز تاکید می‌کردند که من کسی نیستم و این انقلاب انفجار نور است.
وی با بیان این‌که این انقلاب برای همه اقشار بود و گروه‌های مختلف در پیروزی آن نقش داشتند، اظهار کرد: هر سال باید دهه فجر ما نسبت به سال‌های قبل متفاوت باشد، نه فقط از لحاظ قالب، بلکه به لحاظ نقطه‌ای که در آن قرار می‌گیریم. در واقع باید احساس کنیم که در مرتبه بالاتری از معنویت، درک ‌حقیقت انسان، تلاش برای عدالت و ... نسبت به سال قبل قرار داریم و این به معنی این است که جلو رفته‌ایم.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من صاحب انقلاب و مالک آن هستم و هر دسته‌ای که فکر کند، حق و مالکیت بیشتری نسبت به انقلاب دارد، خود انقلاب او را پاک می‌کند، البته این انقلاب فقط متعلق به ملت ایران نیست، متعلق به بشریت است.
رییس‌جمهور ادامه داد: نهضت امام خمینی(ره) در سال ۴۱ آغاز شد و آنچه که جهان از انقلاب ما دید و در واقع اوج آن را دید مربوط به سال ۵۷ است. آیا در این مدت حرکت انقلابی ملت ایران متوقف بوده است؟ نه توقفی نبوده است. از سال ۴۱ که نهضت امام (ره) آغاز شد، مردم رشد کردند، اندیشه‌های آنها عوض شد و ما اوج انقلاب و حرکت آن را در سال ۵۶ و ۵۷ می‌بینیم و در طول این مدت اندیشه امام(ره) در دل‌ها و جان‌ها رشد کرد و من اکنون معتقدم که جهان در فاصله ۴۱ تا ۵۶ ما به سر می‌برد یا به عبارتی در دوره ۵۴ و ۵۵ ایران است و به زودی به فضل الهی طوفان حرکت انسان‌ها ایجاد می‌شود و تمام مناسبات حاکم در دنیا تغییر می‌کند که این ثمره کار ۱۲۴ هزار پیامبر، پنج پیامبر اولی‌الامر، اوصیا و ائمه اطهار است و انقلاب اسلامی نیز در همان راستا یک جهشی را ایجاد کرد.
وی گفت:البته این سخن به این معنا نیست که ما در داخل کشور همان انقلابیون با روحیه ۵۷ هستیم. من مردم را نمی‌گویم، من مدعیان را عرض می‌کنم، کسانی که فکر می‌کنند، مالک دین و انقلاب هستند، از خداوند معذرت می‌خواهم، کسانی که فکر می‌کنند مالک خداوند هستم،‌ برخی چنین حسی را دارند، کسانی که از خود بیرون نیامده‌اند و سقف پرواز آنها دو میلیمتر بیشتر نیست و دوست دارند ملت زیر پای آنها بپرد.
احمدی‌نژاد افزود: وقتی ما می‌گوییم جهان به آن سمت می‌رود به این معنا نیست که تمام مدعیان انقلاب اسلامی نیز به همان میزان رشد کرده‌اند و مخلصانه عمل می‌کنند، ضعف‌ها و اشکالات هست و کم نیست.
رییس‌جمهور ادامه داد:باور من این است که توده مردم در ایران بخصوص در کل جهان در حال حرکت سریعی هستند و این امر مشاهده می‌شود و استکبارگران نیز تلاش می‌کنند، انرژی در حال آزاد شدن در عرصه جهانی را آن‌طوری که می‌خواهند آزاد کنند، ولی فایده‌ای ندارد و در واقع طوفان نجات‌بخش و حرکت انسان‌ها در راه است، در راستای شکوفا شدن انسان‌ها و روزی که تعصبات از بین برود و حقیقت انسان شکوفا شود
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان‌این‌که ماموریت پیامبران از اول تا آخر یکی است، گفت: پیامبر اسلام در امتداد حضرت موسی و عیسی است، البته در مرتبه بالاتر و وارث عیسی و موسی است و پیامبران یک ماموریت داشته‌اند و تقابلی نیست، ولی شیاطین سعی می‌کنند که تقابل ایجاد کنند.
احمدی‌نژاد گفت: روزی که جامعه بشری به نتیجه برسند که با هم باشند، شیاطین را کنار می‌گذارند که جنس آنها از جنس اولیای الهی است و وابستگی ندارند و متعالی هستند و خیر و صلاح انسان‌ها را می‌خواهند و این اندیشه‌ در حال گسترش است.
رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی متعلق به تمام بشریت است و همه باید در فضای جمهوری اسلامی احساس آزادی، کمال، شرف، عزت و شکوه کنند، اظهار امیدواری کرد که مراسم ۲۲ بهمن ماه امسال با شکوهی هر چه بیشتر برگزار شود.
وی همچنین مراسم ۲۲ بهمن را میثاق و عهدی با پیامبران الهی و امام عصر (عج) که تنها باقیمانده از سلاله پیامبران است خواند تا میثاقی باشد با امام زمان (عج) و نقطه‌ای برای جشن بالاتر.
پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی و زارع ریاست ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.
در این مراسم علاوه بر رییس‌جمهور، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.
کد مطلب: 21140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *