۰
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۵

ارائه طرح دفاع از روسیه به پوتین

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، طرح دفاع از این کشور را که برای نخستین بار تمام ابعاد خطرات و چالش ها و نیز برنامه های تسلیحات را در می گیرد، به ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه ارایه کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از ریانوستی، رییس جمهوری روسیه در دیدار ˈسرگئی شایگوˈ وزیر دفاع و ˈوالری گراسیموفˈ رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور درخواست کرد تا طرح دفاع از روسیه به وی ارایه شود.
ˈشایگوˈ وزیر دفاع روسیه در پاسخ به پوتین اظهار داشت: ما امروز طرحی را در زمینه دفاع از روسیه به تصویب شما می رسانیم که گروه بزرگی مرکب از نمایندگان ۴۹ وزارتخانه و نهاد برای تهیه آن کار کرده اند.
وی افزود: روی تمام جزییات و بخش های طرح به دقت کار شده است، اما مهم ترین نکته این است که در این طرح چشم انداز و رشد آتی اجرای برنامه دولتی تسلیحات لحاظ شده است.
شایگو و گراسیموف در این دیدار همچنین در خصوص اجرای رزمایش راهبردی بزرگ روسیه در دریای مدیترانه و در سواحل سوریه به پوتین گزارش دادند.
بزرگترین رزمایش دو دهه اخیر ناوگان های نیروی دریایی روسیه روز ۱۹ ژانویه در حوضه دریای سیاه و مدیترانه آغاز شد.
کشتی های جنگی ناوگان های دریای سیاه، دریای بالتیک و شمال روسیه از جمله رزمناو موشک اندازˈماسکواˈ، ناو ضد زیردریایی ˈسورومورسکˈ، ناوهای گشتی ˈسمتلیویˈ و ˈیاروسلاومودریˈ، ناوهای نفربر بزرگ ˈساراتوفˈ، ˈآزوفˈ، ˈکالینینگرادˈ و ˈآلکساندرشابالینˈ و همچنین هواپیما های دور برد و فرماندهی چهارم نیروی هوایی و نیروی پدافندهوایی در این رزمایش شرکت داشتند.
هر چند هدف رسمی رزمایش آزمایش میزان آمادگی نهادهای مدیریت نظامی و گروه منتخب ناوگان های نیروی دریایی روسیه برای اجرای ماموریت ها در دریای های دور دست اعلام شده بود، اما کارشناسان مسایل نظامی هدف از این کار را مقابله روس ها با هر گونه ماجراجویی احتمالی غرب با رویکرد مداخله نظامی در امور داخلی سوریه می دانند.
کد مطلب: 21233
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *