۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲

پرستاری از کودک در زمستان چگونه باید باشد؟

پرستاری از کودک در زمستان چگونه باید باشد؟

پرستاری از کودک یک موضوع جدی و مهم است و مسئولیت زیادی می طلبد. افزایش بیماری ها به ویژه در ماه های زمستان یکی از چالش برانگیزترین مسائل خانواده هاست. اگر با این موضوع مشکل دارید؛ ما به شما توصیه می کنیم نگاهی به این مقاله بیندازید، جایی که می توانید هر آنچه را که باید در مورد پرستاری از کودک یک موضوع جدی و مهم است و مسئولیت زیادی می طلبد. افزایش بیماری ها به ویژه در ماه های زمستان یکی از چالش برانگیزترین مسائل خانواده هاست. اگر با این موضوع مشکل دارید؛ ما به شما توصیه می کنیم نگاهی به این مقاله بیندازید، جایی که می توانید هر آنچه را که باید در مورد پرستاری از کودک  در زمستان بدانید و آنچه که مراقب شما می تواند در مورد آن انجام دهد را بیابید.

چرا نوزادان در زمستان بیشتر مریض می شوند؟

ماه های زمستان نیز ماه هایی هستند که بزرگسالان اغلب بیمار می شوند. با این حال، این خطر برای نوزادان، کودکان و افراد مسن بیشتر است. حتی یک سرماخوردگی ساده می تواند به سرعت پیشرفت کند و تهدید کننده شود. دلیل اصلی این امر این است که ایمنی افراد در گروه خطر چندان قوی نیست. علاوه بر این، به خصوص نوزادان و کودکان نمی دانند چگونه از خود در برابر بیماری ها محافظت کنند. آنها همه جا را لمس می کنند، مخصوصاً در مرحله دهان، دست ها یا اشیایی را که پیدا می کنند در دهان خود قرار می دهند. این امر خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد. از طرفی زمستان دوره ای است که به دلیل سردی هوا، عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی افزایش می یابد. به دلیل سردی هوا ترجیح داده می شود که فضاهای سرپوشیده بیشتر شود و بیماری ها در مدت زمان کوتاه تری امکان شیوع پیدا می کنند. بنابراین، نوزادان در این ماه ها بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند.

مراقبت از پوست از جمله مواردی است که باید در مورد مراقبت از نوزاد در زمستان بدانید .

در مورد مراقبت از نوزاد در زمستان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کودک شما در چهار فصل نیاز به توجه ویژه دارد. اما در فصل زمستان که هوا سردتر می شود و بیماری ها روز به روز افزایش می یابد، کمی توجه و مراقبت بیشتر برای رشد سالم آن بسیار مهم است. نکاتی وجود دارد که شما و پرستار کودکتان در خصوص مراقبت از نوزاد در ماه های زمستان باید به آنها توجه کنید. بنابراین، این نکات چیست؟

  • هر روز کودک خود را با لوسیون مرطوب کننده ماساژ دهید
    لباس های نخی بپوشید که مناسب فصل هستند و باعث تعریق نمی شوند.
    تضمین یک رژیم غذایی سالم و متعادل
    به طور منظم آن را در فضای باز ببرید
    مراقبان باید به بهداشت دست توجه کنند
    تا حد امکان در محیط های بسته و شلوغ قرار بگیرید
    پیروی از برنامه واکسیناسیون
    توجه به الگوهای خواب و استراحت چند مورد از آنهاست

در مورد مراقبت از کودک در زمستان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کودک شما در چهار فصل نیاز به توجه ویژه دارد. اما در فصل زمستان که هوا سردتر می شود و بیماری ها روز به روز افزایش می یابد، کمی توجه و مراقبت بیشتر برای رشد سالم آن بسیار مهم است. نکاتی وجود دارد که شما و پرستار کودکتان در خصوص مراقبت از نوزاد در ماه های زمستان باید به آنها توجه کنید. بنابراین، این نکات چیست؟

  • هر روز کودک خود را با لوسیون مرطوب کننده ماساژ دهید
    لباس های نخی بپوشید که مناسب فصل هستند و باعث تعریق نمی شوند.
    تضمین یک رژیم غذایی سالم و متعادل
    به طور منظم آن را در فضای باز ببرید
    مراقبان باید به بهداشت دست توجه کنند
    تا حد امکان در محیط های بسته و شلوغ قرار بگیرید
    پیروی از برنامه واکسیناسیون
    توجه به الگوهای خواب و استراحت چند مورد از آنهاست

انتخاب لباس مناسب برای مراقبت از نوزاد در زمستان بسیار مهم است

پوشاندن لباس های بسیار ضخیم برای جلوگیری از سرد شدن نوزاد در ماه های زمستان باعث می شود که او راحت تر عرق کند و بیمار شود. علاوه بر این، کودک شما احساس ناراحتی می کند زیرا لباس های خیلی ضخیم حرکت او را محدود می کند. در عوض، باید لباس‌های نخی انتخاب کنید که حرکات شما را محدود نکند یا باعث تعریق شما نشود. پوشیدن یک بلوز نازک و ژاکت کش باف پشمی به جای ژاکت ضخیم، کاربردی تر و ایده آل تر است. بنابراین وقتی وارد یک محیط گرم می شوید کافی است ژاکت کش باف پشمی خود را در بیاورید. نگه داشتن دمای اتاق در سطح معینی در خانه و استفاده از دستگاهی که رطوبت اتاق کودک شما را تنظیم می کند، مانند دستگاه بخار، برای جلوگیری از خشک شدن هوا، به کودک شما کمک می کند تا شب راحت بخوابد.

اولین غذای کودک شما شیر مادر است و این تغذیه برای کودک شما در شش ماه اول کافی است.

 

تغذیه کودک در زمستان چگونه باید باشد؟

اولین غذای کودک شما شیر مادر است و این تغذیه برای کودک شما در شش ماه اول کافی است. علاوه بر این، شیر مادر به دلیل محتوایی که دارد، نیروی موثری است که از کودک شما در برابر بیماری ها محافظت می کند. با این حال، اگر به هر دلیلی کودک شما نمی تواند شیر مادر را دریافت کند، می توانید این روند را با شیر بعدی ادامه دهید. پس از شش ماه، انتقال به غذای کمکی آغاز می شود. اگر این دوره با ماه های زمستان مصادف شود، می توانید یک انتقال متمرکز بر سبزیجات و میوه ها را ترجیح دهید. به خصوص سوپ سبزیجات برای فصل زمستان ایده آل است. ماست که پروبیوتیک طبیعی نیز نامیده می شود، یکی از اولین غذاهایی است که می توانید هنگام تغییر به غذای کمکی انتخاب کنید. علاوه بر این، گوشت منبع پروتئین است و در تقویت ایمنی کودک شما بسیار موثر است. در ماه های اول می توانید گوشت چرخ کرده را به سوپ کودک خود اضافه کنید. در آینده، گوشت و ماهی باید به طور جداگانه در منوی کودک شما گنجانده شود.

برنامه واکسیناسیون را دنبال کنید

دریافت واکسن هایی که وزارت بهداشت آن را مناسب می داند در بازه های زمانی مشخص شده در دوران شیرخوارگی برای سلامت کودک شما بسیار مهم است. از طرفی واکسن هایی هم هستند که در لیست وزارت بهداشت نیستند اما با تصمیم خانواده تزریق می شوند. در این مرحله، ایده آل است که نظر پزشک خود را بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا این واکسن ها را بزنید یا خیر.

برای مراقبت از کودک در زمستان به بهداشت دست توجه کنید

برای سلامت کودک شما بسیار مهم است که افرادی که با نوزاد در تماس هستند به مراقبت و بهداشت شخصی خود توجه کنند. توصیه می کنیم این ویژگی را به خصوص در هنگام استخدام پرستار کودک در نظر بگیرید . همچنین شستن مکرر دست ها، مثال زدنی برای فرزندتان با بزرگتر شدن و آموزش روش های صحیح شستن دست ها به صورت عملی بسیار مهم است. از سوی دیگر، توجه به بهداشت سبزیجات و میوه هایی که کودک در رژیم غذایی خود استفاده می کند، در محافظت از کودک در برابر بیماری ها موثر است.

یک روال در فضای باز داشته باشید

با سردتر شدن هوا، خانواده ها فضاهای داخلی را در ماه های زمستان بیشتر ترجیح می دهند. اما خطر انتقال بیماری در محیط های بسته و شلوغ بیشتر است. بنابراین، کودک خود را هر روز با پوشیدن لباس مناسب به بیرون از منزل ببرید. گذراندن وقت در خارج از منزل باعث تقویت ایمنی کودک شما می شود. به این ترتیب، ممکن است متوجه شوید که کودک شما مثبت‌تر و آرام‌تر است.

توجه به الگوهای استراحت و خواب برای محافظت از سلامت کودک و افزایش مقاومت او در برابر بیماری ها به ویژه در ماه های زمستان مفید خواهد بود .

 

برای مراقبت از نوزاد در زمستان به الگوهای استراحت و خواب توجه کنید

خواب نقش مهمی در رشد و تکامل کودک شما دارد. علاوه بر این، نوزادانی که الگوهای خواب خوب دارند، آرامش بیشتری دارند. توجه به الگوهای استراحت و خواب برای محافظت از سلامت کودک و افزایش مقاومت او در برابر بیماری ها به ویژه در ماه های زمستان مفید خواهد بود.

با امداد بهار به مراقب خود برسید

سلامت کودک شما ارتباط نزدیکی با ارائه مراقبت خوب دارد. به همین دلیل، اولویت اصلی شما باید این باشد که فردی که از کودک شما مراقبت می کند، مجهز، با تجربه و دارای حساسیت های مشابه شما باشد. وقتی با مراقبی کار می کنید که به نیازهای او آگاه است و به مسائلی مانند تغذیه، خواب و نظافت توجه می کند، خیالتان راحت است و کودکتان آرام تر و سالم تر می شود. به عنوان خانواده امداد بهار امیدواریم با پرسنل پرستار بچه حرفه ای ما آشنا شوید و اوقات خوشی را از هر نظر با کودک خود سپری کنید

کد مطلب: 212847
برچسب ها: کودک پرستار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *