۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵

تایید دریافت پیام از تهران از سوی آمریکا

شبکه سی.بی.اس آمریکا اعلام کرد که آمریکا دریافت پیام از ایران را تایید کرد.
تایید دریافت پیام از تهران از سوی آمریکا

به گزارش مردم سالاری آنلاین، شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد که یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده در گفت وگو با این شبکه خبری با تائید تبادل پیام میان آمریکا و ایران در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: از تهران پیامی دریافت کردیم و به آن پیام پاسخ دادیم.

شبکه خبری سی بی اس در گزارشی به نقل از این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نوشت: به ایران اطلاع دادیم که تهران نباید از حمله (رژیم) اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروها و مواضع آمریکایی استفاده کند.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه (به وقت محلی) در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که «فکر می‌کنید ایران چگونه به پیام آمریکا در خصوص حمله به تاسیسات خود در دمشق پاسخ داده است، زیرا مقام‌های ایرانی همچنان تهدید به اقدام تلافی جویانه می‌کنند؟»، گفت: من قصد ندارم در مورد نحوه دریافت آن صحبت کنم. ایرانی‌ها می‌توانند خودشان صحبت کنند. من فقط می‌توانم بگویم ما بسیار صریح به ایرانی‌ها اعلام کردیم که هیچ نقشی در این حمله نداشتیم، قبل از وقوع از آن خبر نداشتیم و گفتیم ایران نباید از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروها و پایگاه‌های آمریکایی استفاده کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه ایران در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، بامداد سه‌شنبه ۱۴ فروردین از احضار کاردار سفارت سوئیس در تهران به وزارت خارجه خبر داد و با بیان اینکه پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد، گفت: ایالات متحده باید پاسخگو باشد.

همچنین معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نیز روز جمعه ۱۷ فروردین، گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد و کنار بکشد تا ضربه نخورد.

محمد جمشیدی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد؛ کنار بکش تا ضربه نخوری.

وی اعلام کرد: در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه شب در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند

کد مطلب: 214262
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *