۰
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳

بازگشت عبدالرضا رزمجو با آلبومی جدید

عبدالرضا رزمجو، خواننده و ترانه ‌سرای ایرانی، بعد از 9 سال دوری از صحنه ‌های موسیقی بالاخره از جدیدترین آلبوم خود رونمایی کرد.
بازگشت عبدالرضا رزمجو با آلبومی جدید

رزمجو با آلبومی جدید بعد از 9 سال دور ماندن از موسیقی

عبدالرضا رزمجو آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده و خواننده ایرانی است. دو آلبوم ماندگار رزمجو:

• با تو بودن: تولید و انتشار در سال 1383

• سحرگاهان: تولید و انتشار در سال 1387

همچنین چندین تک آهنگ برای صدا و سیما به نام های دل افروز، گلاره به خوانندگی خود او، سمفونی شهید به خوانندگی سینا سرلک و سمفونی ایران به خوانندگی امیر تاجیک است.

همچنین 3 موسیقی فیلم به نام های (کی به کیه)، آخرین برگ (صورت زخمی) را در کارنامه هنری خود دارد.

بیش از 9 سال است که هیچ گونه کار و اثری از او منتشر نشده بود ولی با شروع سال جدید با دو آلبوم دل سادگی و بنور که به زبان کردی می باشد دوباره به عرصه موسیقی برگشته است.

رونمایی از آلبوم جدید عبدالرضا رزمجو در موسیقی ایران

عبدالرضا رزمجو و دو قطعه جدید در ژانر موسیقی پاپ وکردی: دل‌ سادگی و بنور

رزمجو، خواننده و آهنگساز برجسته ایرانی، دو آلبوم جدید در ژانر موسیقی پاپ و کردی به نام‌ های (دل ‌سادگی) و (بنور) منتشر کرده است. این دو اثر که  یکی در سبک موسیقی پاپ سنتتی که با اشعاری از زنده یاد هوشنگ ابتهاج و دیگر شاعرا اجرا گردید است دارای قطعاتی بسیار زیبا همراه با تنظیم های درخشانی که خود رزمجو انجام داد است.و دیگر در سبک موسیقی کردی که با شکل و فرمی جدید و با تم عاشقانه اجرا شده‌ اند، به سرعت مورد توجه مخاطبان موسیقی کردی قرار گرفته‌ اند.

(دل‌ سادگی) با شعری از (روزبه آزمون) و آهنگسازی عبدالرضا رزمجو، داستانی از عشق و دلدادگی را روایت می‌کند. رزمجو در این قطعه با صدایی گرم و حزن‌ آلود، از دل سادگی در عشق می‌خواند.

(بنور) نیز با شعری از (کیوان کاک‌احمد) و آهنگسازی عبدالرضا رزمجو، به مضمون امید و روشنایی می‌پردازد. رزمجو در این قطعه با لحنی شاد و پر نشاط، از امید به آینده و روشن شدن روزگار می‌خواند.

استفاده از ساز های اصیل کردی مانند تنبور و کمانچه در کنار تکنیک‌ های آوازی رزمجو، به این دو قطعه حال و هوای کردی اصیل و سنتی بخشیده است.


نگاهی به زندگی و آثار عبدالرضا رزمجو

عبدالرضا رزمجو در زمینه‌ های مختلف موسیقی مانند نوازندگی و آهنگسازی فعالیت داشته است. او نوازنده چیره دست تار و سه‌ تار است و در سال‌ های متمادی با گروه‌ ها و ارکستر های مختلف همکاری داشته است. عبدالرضا رزمجو آهنگ‌ های متعددی برای آواز، ساز و ارکستر ساخته است. برخی از آثار برجسته او مانند سمفونی ایران و سمفونی شهید که در سال 1395 به سفارش معاونت هنری وزارت ارشاد (واحد موسیقی) ساخته شدند و به رهبری مصطفی کبارزاده و علی رهبری اجرا شدند.

https://www.aparat.com/hamid1382a

کد مطلب: 214989
برچسب ها: عبدالرضا رزمجو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *