۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۲

پیش‌بینی کاهش ۲۰ درصدی قیمت سکه در بازار

رییس کل بانک مرکزی از پیش فروش دور جدید سکه قبل از پایان سال خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمود بهمنی اعلام کرد: پس از تایید دولت و ارائه مجوز پیش فروش جدید سکه با شرایط جدید و قیمت‌های مصوب آغاز خواهد شد.
به گفته وی دور جدید پیش‌فروش سکه با محدودیت سقف فروش خواهد بود به این صورت که افراد نتوانند هر مقدار سکه درخواست کردند خریداری کنند.
در سال گذشته و در مرحله اول تعداد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سکه به قیمت‌های مختلف ۵۴۶ هزار تومان در مرحله اول،۶۲۷ هزار تومان سررسید ۴ ماهه مرحله دوم و در سررسید شش ماهه سکه به مبلغ ۵۹۸ هزار تومان پیش فروش شده بود.
پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا: کاهش ۲۰ درصدی قیمت سکه
در این زمینه رییس اتحادیه طلا و جواهرفروشان تهران گفت: پیش فروش سکه ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت سکه را در پی خواهد داشت.
احمد وفادار اظهار کرد: پیش فروش سکه تاثیر مثبتی در کاهش و عدم افزایش قیمت سکه خواهد داشت که این تاثیر مثبت را در دوره گذشته که ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت را در پی داشت می‌توان حس کرد.
وی تاکید کرد: پیش فروش‌های دو روزه آنچنان تاثیری نخواهد داشت و باید پیش فروش، بیش از پنج روز انجام شود تا تاثیر مثبت و بسزایی در بازار داشته باشد.
وی پیشنهاد کرد پیش فروش‌ها هر ماه به مدت پنج روز انجام شود چرا که تاثیر بیشتری خواهد داشت و کمک شایانی به بازار می‌کند تا تب تقاضا فروکش کند.
وفادار خاطرنشان کرد: قیمت پیش فروش نباید با قیمت جهانی تفاوت آنچنانی داشته باشد تا قاچاق سکه صورت گیرد.
رییس اتحادیه طلا و جواهرفروشان تهران ادامه داد: قیمت پیش فروش نکته بسیار مهمی است که در دوره قبلی پیش فروش، قیمت سکه ۹۰۰ هزار تومان بود که با قیمتی درحدود ۷۰۰ هزار تومان پیش فروش انجام می‌شد.
او در پایان گفت: قرار بود طرح شبنم برای طلا و سکه انجام شود و با صحبت‌هایی که با مسوولان صورت گرفت فعلا این طرح اجرا نخواهد شد.
کد مطلب: 21959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *