۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۹

جاسوسی هکرهای فرانسوی از آمریکا

گزارش محرمانه تشکیلات اطلاعاتی آمریکا حکایت از آن دارد که فرانسه هکرهایی را که به جاسوسی سایبری از شرکت های راهبردی آمریکایی اقدام کرده اند در خود جای داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر نشریه فرانسوی "لا تریبون " با بیان این که واشنگتن به دلیل افزایش موارد حملات سایبری، تدابیر حفاظتی از این شرکت ها و زیرساخت های اطلاعاتی را بهبود خواهد بخشید، افزود: با توجه به گزارش محرمانه آژانس فناوری اطلاعات آمریکا اکنون دیگر چین تنها عامل حمله به سامانه های اطلاعاتی آمریکا نیست و فرانسه نیز در این اقدامات جایگاه ویژه ای دارد .
این گزارش با اشاره به این که اینگونه اقدامات به منظور جمع آوری اطلاعات شرکت های آمریکایی صورت می گیرد، نوشته است : بر پایه این گزارش بخش های مربوط به انرژی، امور مالی، هوا -فضا و خودرو بگونه ویژه هدف اینگونه اقدامات جاسوسی قرار می گیرد.
کارشناسان هزینه این جاسوسی های سایبری را برای آمریکا میلیاردها دلار برآورد می کنند این در حالی است که این اقدامات رقابت اقتصادی در این کشور را نیز با مشکل مواجه می کند.
لا تریبون با اشاره به این که حامیان مالی چنین اقداماتی شناسایی نشده اند، افزود : مشخص کردن این امر که هکرها به تنهایی دست به این اقدام می زنند یا از طریق شرکت ها فعالیت می کنند، یا این که آیا این اقدام از طریق آژانس های دولتی صورت می گیرد، ممکن نیست .
در این گزارش افزون بر چین و فرانسه به عنوان مبدا اقدام هکرها، نام روسیه نیز در جاسوسی سایبری از آمریکا نیز نام برده شده است و این در حالی است که پیشتر واشنگتن در فرانسه به اقدامات جاسوسی دست زده بود .
نوامبر گذشته روزنامه فرانسوی "اکسپرس " چکیده گزارشی را منتشر کرد که حمله سایبری به پایگاه اطلاع رسانی کاخ ریاست جمهوری "الیزه " در ماه مه از مبدا آمریکا صورت گرفته است که با واکنش تکذیبی واشنگتن مواجه شد.
کد مطلب: 22723
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *