۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۱

دبیر: لابی می کنیم

قهرمان پیشین کشتی جهان با اشاره به حذف این رشته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ گفت: باید با لابی‎های قوی و ایجاد فضای سنگین رسانه‌‎ای مانع از نهایی شدن این کار شویم.
مهر: علیرضا دبیر در پایان نشست کارگروه ویژه پیگیری موضوع حذف احتمالی کشتی از المپیک تصریح کرد: متاسفانه اینجور برنامه ها که هست یاد من می افتند اما این موضوعات جریان مادر و نامادری است و بحث هویت است که من در آن شرکت می کنم.
وی ادامه داد: برای اینکه جلوی این اتفاق را بگیریم باید لابی های سنگین و اثرگذاری داشته باشیم. این لابی ها باید در سه سطح صورت بگیرد.
دبیر افزود: باید با کشورهای صاحب نام کشتی لابی کنیم. باید با کشورهایی که حق رای بالایی دارند رایزنی های بیشتری داشته باشیم و با کشورهایی که در مجمع عمومی نمایندگان زیادی دارند ارتباط کمتری نیز داشته باشیم. البته مهمترین موضوع سنگین کردن فضای مجازی و رسانه ای است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کشتی هویت کمیته ملی المپیک ایران است، خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی از المپیک باستان حضور داشته است. باید با اتحاد و همدلی این هویت را حفظ کنیم.
قهرمان سابق کشتی جهان تاکید کرد: خیلی راحت می توان جلوی این تصمیم را گرفت و حتی می توانیم از چهره های فرهنگی و اجتماعی مانند اصغر فرهادی که در جامعه جهانی چهره اثرگذاری هستند بخواهیم برای این زمینه کار شود.
وی با بیان اینکه شاید می خواهند با چنین تصمیمی اوزان کشتی را کاهش بدهند تاکید کرد: در بازیهای المپیک ۵۰ طلا در بخش آقایان و بانوان تقسیم می شود که این برای کمیته بین المللی المپیک سنگین است.
دبیر گفت: اعتقاد دارم اگر لابی خوبی صورت بگیرد IOC عقب نشینی می کند البته چنین کارگروههایی که ایجاد می شود باید تخصصی تر باشد.
وی در خصوص تاخیر ۴۵ دقیقه ای خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: در مورد خطیب صحبتی نمی کنم اما آمدن خودم به این دلیل است که فکر می کنم باید کشتی به نسل های آینده هم برسد.
کد مطلب: 22913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *