۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۱

دیدار هیات بلند پایه الجزایر با رییس مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر را برادرانه و نزدیک خواند و گفت: با وجود همکاری‌های بسیار خوب سیاسی، پارلمانی و بین‌المللی دو کشور و پیشینه پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت، سطح روابط تجاری، بازرگانی متقابل متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور نیست و باید با حل پاره‌ای مشکلات و موانع جزئی به همکاری‌های اقتصادی دو کشور رونق داد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر و هیات همراه وی، بر اهمیت تسهیل در روند همکاری‌های بانکی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.
وی در بخش دگیری از سخنان خود به شرایط فعلی جهان اسلام اشاره کرد و افزود: تحولات حساس کنونی منطقه ایجاب می‌کند که کشورهای اسلامی با همکاری و انسجام بیشتر با چالش‌های کنونی ناشی از دخالت قدرت‌های خارجی در منطقه مقابله کنند.
لارجانی در همین به بحران سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه سوریه در محور مقاومت ایجاد بحران در این کشور از طریق ارسال سلاح و تروریست به نفع رژیم صهیونیست است.
رییس مجلس همچنین ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام را از سیاست‌های راهبردی قدرت‌های جهانی برای تضعیف دقرت مسلمانان دانست و گفت: بسیاری از اختلافات کنونی در جهان اسلام طبیعی نیست بلکه ساخته قدرت‌های استکباری است.
بر اساس این گزارش، بلقاسم بلعباس رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری‌های دوستانه با ایران مورد اهتمام ویژه رهبران و گروه‌های سیاسی الجزایر است، گفت: دیدگاه‌های دو کشور در بسیاری موضوعات جهانی و منطقه‌ای بسیار نزدیک است.
وی دامن زدن به مسائل اختلاف انگیز در جهان اسلام را خطرناک دانست و به ضرورت یکپارچگی و وحدت کشورهای اسلامی تاکید کرد.
بلقاسم بلعباس همچنین با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور گفت باید از ظرفیت مجالس دو کوشر برای ایجاد تحرک و جهش در همکاری‌های اقتصادی دو کشور بهره گرفت.
وی همچنین دیدگاه‌های دو کشور درخصوص مسائل منطقه از جمله بحرانی سوریه را بسیار نزدیک خواند.
کد مطلب: 23637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *