۰
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۶

اتهام اختلاس به داماد خانواده سلطنتی اسپانیا

داماد خانواده سلطنتی اسپانیا به اتهام اختلاس و سرقت از سوی یک دادگاه این کشور و برای پاسخگویی به این اتهامات فراخوانده شد
به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی، احضار داماد پادشاه اسپانیا به دادگاه برای پاسخگویی به سوالاتی در خصوص پرونده فساد اقتصادی، موجب شرمساری خانواده سلطنتی اسپانیا شده است.
داماد پادشاه اسپانیا روز شنبه برای دومین بار در دادگاهی در منطقه پالما در جزیره مایورکا حاضر شد و به سوالات قاضی در خصوص پرونده فساد مالی پاسخ داد.
ایناکی اوردانگارین، روز شنبه در میان اسکورت ۱۷۰ مامور پلیس و در حالی که معترضان علیه وی شعار می دادند وارد ساختمان دادگاه شد.
وی متهم به اختلاس از اموال عمومی ای است که در قالب یک قرارداد به شرکتی پرداخت شده که وی چند سال قبل مدیر آن شرکت بوده است.
اوردانگارین که ملقب به دوک پالما نیز هست، همچنین متهم به سوءاستفاده از مقام سلطنتی برای سرقت پول است.
خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا، پدر زن اوردانگارین، وی را از وظایف خانواده سلطنتی محروم کرده است. تحقیقات در خصوص سوء استفاده های مالی اوردانگارین موجب بی آبرویی خاندان سلطنتی در اسپانیا شده است. اسپانیا با بحران اقتصادی و رشد فزاینده نرخ بیکاری مواجه است.
اوردانگارین که قبلا بازیکن حرفه ای هندبال بود، در سال ۲۰۰۰ از عرصه ورزش حرفه ای کنار رفت و به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی روی آورد.
وی همسر کریستیانا فرزند دوم پادشاه اسپانیاست.
کد مطلب: 23890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *