۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۲

اقلیم کردستان اعزام هیات رسمی به اسرائیل را تکذیب کرد

سخنگوی رسمی اقلیم کردستان عراق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت مبنی بر اعزام هیاتی رسمی از سوی این اقلیم به تل‌آویو را رد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سفین دزه‌ای، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق در واکنش به اخبار منتشر شده از سوی روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گفت: هیچ هیات رسمی‌ای از سوی اقلیم کردستان عراق به تل‌آویو نرفته است و دو طرف هیچ روابط سیاسی‌ای با هم ندارند.
وی گفت: اخباری که از سوی این روزنامه اسرائیلی منتشر شده به هیچ وجه صحیح نیست و روابط خارجی اقلیم کردستان عراق تابع روابط خارجی دولتی مرکزی عراق است.
سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق افزود: علاوه بر اینکه خبر یدیعوت آحارونوت صحت ندارد، تنظیم این خبر نیز با اشتباهات فاحشی همراه بوده به گونه‌ای که نام معاون نخست‌وزیر به عنوان معاون رئیس اقلیم کردستان عراق معرفی شده و وزیر پیشین کشاورزی اقلیم به جای وزیر کنونی در این خبر نام برده شده است.
پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرده بود، یک هیات رسمی به ریاست معاون رئیس اقلیم کردستان عراق و چند وزیر این اقلیم از جمله وزیر کشاورزی به تل‌آویو سفر کردند تا در خصوص پروژه‌های اقتصادی و استفاده اقلیم از تجربیات اسرائیلی‌ها بحث و تبادل نظر کنند.
پیشتر نیز اخباری مبنی بر روابط اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف منتشر شده بود که با تکذیب مقامات این منطقه روبرو شده بود.
کد مطلب: 23993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *