۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۷
روحاني:

انتخابات حداکثری در خرداد سال آینده می‌تواند مظهر اقتدار کشور باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید دارد که عدم استفاده از کارشناسان با تجربه و صاحبنظران، اتلاف سرمایه ملی و منشا بسیاری از نابسامانی‌هاست.
به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار جمعی از فرهیختگان و نخبگان فرهنگی و سیاسی درباره شرایط یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشکلاتی که برای کشور ایجاد شده است، با فوریت قابل حل و فصل نیست ولی می‌توان با بهره‌گیری از توان فکری نخبگان با آرایش‌های مختلف و با حمایت مردم کشور را به مسیر ثبات، آرامش و پیشرفت بازگرداند.
وی با بیان اینکه "اولین قدم برای حل مشکلات کشور، انتخابات پرشور و رقابتی است"، تاکید کرد: انتخابات حداکثری در خرداد سال آینده می‌تواند مظهر اقتدار کشور باشد. ایران کشوری بزرگ با منابع طبیعی ارزشمند و مردمانی شجاع و فداکار است، با این حال دشمنان قوی پنجه‌ای هم داریم. تدبیر آن است که راهی را برگزینیم که با کمترین هزینه به بیشترین فایده دست یابیم. بنابراین تصمیمات عجولانه، شعاری و اقدامات ماجراجویانه باید کنار گذاشته شود.
اهم اظهارات رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت را به نقل از ایسنا بخوانید؛
*دشمن وقتی در مقابل ما سر فرو می‌آورد که انسجام و اتحاد ملی ما را ببیند، انتخابات با شکوه و آگاهانه، دشمنان ایران را مایوس می‌کند. دشمنان بیش از آنکه از قدرت سخت بترسند، از یک ملت مومن و متحد می‌ترسند، بنابراین تقویت انسجام و وحدت یک ضرورت است.
* اختلاف نظر سیاسی ایرادی ندارد ولی مراقب باشیم که به دشمنی و کینه تبدیل نشود.
* مردم از گرانی و کاهش ارزش پول ملی ناراحتند. آنها بابت معیشت خود نگران هستند اما اگر بی‌عدالتی، فساد و کمرنگ شدن اخلاق در جامعه را شاهد باشیم، بدتر از تورم است. باید صداقت، وحدت و برادری را به جامعه بازگرداند. جای تاسف است که عده‌ای رودرروی هم ایستاده‌اند و بر چهره هم شمشیر می‌کشند. چرا عده‌ای در لجن پراکنی، دروغ، تهمت و التهام‌آفرینی تخصص پیدا کرده‌اند؟
* هرگاه با مشکلات پیچیده مواجه شده‌ایم، دلیلش این بوده است که از کارشناسان کمک نگرفتیم. خودمحوری و خودشیفتگی ما را به این روز انداخته است. اگر کسی فکر کند به تنهایی می‌تواند کشور را اداره کند، این آغازشکست است. دانشمند واقعی کسی است که از علم دیگران نیز بهره بگیرد.
* بدترین اقدام عدم استفاده از سرمایه‌های ملی و نیروهای متخصص است. کنار گذاشتن یک مدیر لایق، خیانت سرمایه کشور است. همه کارشناسان و مدیران با پول این مردم رشد کرده‌اند و نباید بگذاریم این سرمایه‌ها به راحتی کنار گذاشته شوند.
* نمی‌توان کشور را با یک حزب یا محفل خاص اداره کرد. عدم بهره‌گیری از مدیران لایق، کشور را به سمت انحطاط سوق می‌دهد.
*مدیریت کارآمد و تجربه‌های با ارزش، سرمایه‌ای ملی است که از نفت هم باارزش‌تر است، مهم‌تر از نفت، به مغزهای متفکر نیاز داریم که بدانند با منابع درآمدی چه باید کرد تا رفاه مردم بالا برود نه تورم و کشور، در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. اگر کسی را شایسته می‌دانیم، باید او را به پشت میز مسئولیت بفرستیم نه اینکه او را بر کرسی قدرت بنشانیم.
* انتخابات، تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال آینده است، بنابراین نباید از کنار آن بی‌تفاوت بگذریم. مشکلات کشور، فقط با حضور و مشارکت آگاهانه مردم حل می‌شود و عدم شرکت در انتخابات یا انتخاب غیراصلح، ضربه سختی بر توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.
کد مطلب: 24207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *