۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۰

احمدي نژاد:مديران اقتصادي افراد پاک هستند

رئیس جمهور امروز در دیدار با مدیران عامل بانکها با تاکید بر وجود ذخایر مناسب ارزی در کشور از آنها خواست تا با اتخاذ تدابیر لازم، نرخهای کاذب ارز را بشکنند.
به گزارش مهر، محمود احمدي نژاد امروز در ديدار با مديران عامل بانکها با تاکید بر اینکه بانکها نقش موثري در كمک به دولت براي غلبه بر فشارهاي دشمن دارند، گفت: بانک ها نقش موثري در كمک به دولت براي عبور از شرايط فعلي و غلبه بر هجمه سنگين دشمن دارند. ايران كشور بزرگي با ظرفيت هاي بي نظير و بي پايان و مردمي بسيار خوب است كه بايد با كمک هم اين ظرفيت ها را فعال كرده و بر بدخواهي هاي دشمنان چيره شويم.
رئیس جمهور با اشاره به اينكه امروز تار و پود اقتصاد كشور با فعاليت بانک ها درهم تنيده است، اظهار داشت: بانک ها پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به ويژه در سال هاي اخير نقش محوري و تعيين كننده اي در رشد و پيشرفت كشور و كمك به دولت در اين مسير داشته اند.
احمدی نژاد با تشريح شرايط كنوني كشور، تصریح کرد: امروز دشمنان با رصد و شناخت شرايط كشور بر گلوگاه ها تمركز كرده و در اين عرصه با توجه به نقش موثر بانک ها به عنوان ستون فقرات اقتصاد كشور، فشار مضاعفي از سوي بدخواهان متوجه نظام بانكي كشور شده است.
وی خاطرنشان كرد: اگرچه دشمن با بسيج همه امكانات و توانمندي ها و اذناب خود قصد داشت با تحريم هاي گسترده و پيچيده در ايران فروپاشي اقتصادي و بحران اجتماعي بيافريند، اما به لطف خدا و با تلاش هاي دولت و همكاري مردم فشار تحريم ها خنثي شده و اهداف دشمن تحقق نيافته است اما اين همه خواسته ما نيست بلكه دولت به دنبال آن است تا ضمن مهار تحريم ها، آهنگ پيشرفت كشور حفظ و بر سرعت آن افزوده شود.
رئيس جمهور با اشاره به پيش بيني احكامي در لايحه بودجه سال ۹۲ براي تقويت سيستم بانكي كشور از جمله افزايش سرمايه و توان وام دهي بانک ها، خاطرنشان كرد: بانک ها مي توانند نقش مهم و موثري در حمايت از تكميل طرح هاي نيمه تمام داشته باشند كه اين مسئله به رونق اقتصاد، ايجاد اشتغال، كمک به توليد و ايجاد نشاط در جامعه ياري خواهد رساند.
احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي بانک ها براي شكستن نرخ هاي كاذب ارز در بازار آزاد، گفت: امروز منابع ارزي كشور از هر زمان ديگري بالاتر بوده و در تاريخ كشور چنين حجمي از ذخاير ارزي بي نظير است و نظام بانكي كشور مي تواند نقش مثبت و موثري در به جريان انداختن اين ذخاير در راستاي رونق اقتصاد كشور ايفا نمايد.
وی خطاب به مديران اقتصادي دولت و مديران عامل بانک ها، تصريح كرد: با اتخاذ تدابير مناسب و اجراي سريع آنها فضاي كاذب به وجود آمده در بازار ناشي از توهم كمبود ارز را هر چه سريع تر اصلاح نمايند. رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سوابق انقلابي مديران عامل بانک هاي كشور و مديران اقتصادي دولت اظهار داشت: موفقيت در عرصه اقتصادي با توجه به اقدامات دشمنان، نيازمند عمل بر اساس درک شرايط است.
رئیس جمهور ادامه داد: مديران اقتصادي كشور افراد پاک و خوش سابقه اي هستند و دولت بر همين اساس به آنها براي عمل در اين شرايط اعتماد داشته و اختيارات ويژه اعطا كرده و لازم است دستگاه ها و نهادهاي نظارتي نيز با درک اين شرايط به وظايف خود عمل نمايند. رئيس جمهور همچنين با اشاره به برخي اشكالات موجود در ساختار و مقررات فعاليت بانک ها بر لزوم تلاش براي اصلاح نظام بانكي كشور تاكيد كرد.
در اين جلسه راهكارها و تدابير لازم براي فعال كردن منابع ارزي كشور در جهت حمايت از توليد و تجارت مورد بررسي و اخذ تصميم قرار گرفت. همچنين راهكارهاي تسهيل و تسريع در همكاري بانک ها با صندوق توسعه ملي براي اجراي پروژه هاي صنعتي، زيربنايي، انرژي و كشاورزي كشور و نيز تامين سرمايه در گردش بنگاه هاي اقتصادي مورد بررسي و اخذ تصميم قرار گرفت.
اين جلسه به رياست رئیس جمهور و با حضور رئيس كل بانک مركزي، وزراي نفت، اقتصاد و امور دارايي و صنعت، معدن و تجارت و نيز رئيس و عضو هيئت عامل صندوق توسعه ملي و معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تشكيل شد.
کد مطلب: 24805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *