; ?>; ?> فوت سالانه ۳۰۰۰ بیمار سوختگی - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۰

فوت سالانه ۳۰۰۰ بیمار سوختگی

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کلینیک جامع سوختگی و انجام مراقبتهای طولانی از این بیماران، اظهارداشت: متاسفانه به علت عدم وجود امکانات کافی، بیماران سوختگی‌ به امان خدا رها می‌شوند.
مهر: دکتر محمدجواد فاطمی در دومین همایش بین‌المللی سوختگی که روز سه شنبه در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، بر لزوم جداسازی بیماران سوخته در بیمارستان‌ها به علت عفونت‌پذیری بالایی که بیماران دارند، تاکید کرد و گفت: باید هر بیمار سوختگی به صورت جدا در یک اتاق بستری شود و از خواباندن بیماران سوخته در کنار یکدیگر جلوگیری کنیم. متاسفانه ما با اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌دهیم، بیماران خود را به کشتن خواهیم داد.
وی بر ضرورت راه‌اندازی یک "بانک پول" برای درمان بیماران سوختگی تاکید کرد و گفت: باید مراقبتهای طولانی از مریض داشته باشیم. متاسفانه کلینیک جامع سوختگی در کشور نداریم و بیماران سوختگی به امان خدا رها می‌شوند.
در ادامه دکتر علی منافی دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی سوختگی با بیان اینکه در هزاره سوم هنوز هم سالیانه ۳۰۰ هزار نفر جان خود را به علت صدمات ناشی از سوختگی از دست می‌دهند، گفت: هر ساله حدود ۱۰ میلیون سال عمر مفید افراد به دلیل این مشکل از بین می‌رود و سوختگی در فهرست علل بار بیماری‌های انسانی، رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد سوختگیهای ناشی از آتش در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط رخ می‌دهد، افزود: در ایران سالانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بیمار به این دلیل به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و حدود ۳۰۰۰ بیمار به دلیل عوارض سوختگی فوت می‌کنند.
منافی با بیان اینکه یکی از سیاستهای کلیدی مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه تهران، برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی در زمینه سوختگی و ارتقای سطح دانش و توانمندی گروههای مراقبت سلامت و به ویژه دست‌اندرکاران مقابله با سوختگی است، اظهارداشت: امسال نیز دومین همایش سراسری سوختگی با همت صاحبان علم و دانش تخصصی و دانش‌پژوهان این حوزه با بار علمی درخور توجهی، برنامه‌ریزی و برگزار شده است.
وی در ادامه به شعار کنگره امسال مبنی بر "پیشگیری از سوختگی" اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد غیرقابل اشتعال در ساخت و ساز، افزایش سطح رفاه خانواده‌ها، نصب‌ سیستمهای اعلام و اطفای حریق، داشتن معابر همیشه باز برای ماشینهای آتش ‌نشانی و اورژانس، استفاده از سیستمهای کنترل و قطع کننده برق و گاز در هنگام بروز حوادث و استانداردسازی سیستمهای تخلیه دود،‌ از جمله مواردی هستند که بایستی رعایت شوند اما از دسترس ما خارج‌ هستند. 
کد مطلب: 24960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *