۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۹
رییس صندوق رفاه دانشجویان؛

متاهلان در اولويت دريافت وام شهريه قرار دارند

رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام كرد: دانشجویان دوره‌های تحصیلات تكمیلی و متاهل در اولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.
 مهندس كیوان مرادیان ضمن اعلام این خبر گفت: دانشجویان رشته‌های مرتبط با رشته‌های كاربردی كه نیازهای مهم كشور را برطرف می‌كنند و همچنین دانشجویان برتر و ممتاز دانشگاه‌ها در اولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.

وی افزود: پرداخت ۷۵ درصد از میزان شهریه دانشجویان كارشناسی و كارشناسی ارشد در قالب وام شهریه به این دانشجویان از برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان است و رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز برای وام شهریه دانشجویان دكتری درنظر گرفته شده است.

مهندس مرادیان همچنین خاطر نشان کرد: بخشی از اختیارات اعطای وام به دانشگاه‌ها واگذار شده است و چنانچه یك دانشگاه با تعداد زیادی متقاضی دریافت وام روبرو باشد می‌تواند با كم كردن میزان وام به تعداد بیشتری از دانشجویان وام پرداخت كند و این امر از اختیارات دانشگاهها است.

وی میزان اعتبار وام شهریه توزیع شده در دانشگاه‌ها در سال ۹۰ را حدود ۱۲۰ میلیاردتومان عنوان كرد و گفت: این رقم درصورت تخصیص كامل به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد يافت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: دانشجویانی كه از وام شهریه استفاده می‌كنند ملزم هستند ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی خود، وام‌های دریافتی را در اقساط ۶۰ ماهه به حساب صندوق رفاه بازگردانند.
کد مطلب: 2510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *