۰
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۴
در نامه ای به نخست وزیر هند؛

تشكل ها و سازمان های هند خواستار توقف قتل عام مسلمانان میانمار شدند

شماری از سازمان های مسلمان و بودایی هند روز سه شنبه طی نامه ای به نخست وزیر و وزیر امور خارجه این كشور خواستار كمك دهلی نو در توقف قتل عام مسلمانان میانمار شدند.
تشكل ها و سازمان های هند خواستار توقف قتل عام مسلمانان میانمار شدند
به نقل از ایرنا، در این نامه از 'مانموهان سینگ' خواسته شد كه نقشی را در توقف كشتار مسلمانان در میانمار ایفا كند.

در این نامه مشترك نوشته شد: گزارشات خبری پی در پی در مورد كشتار مسلمانان 'روهینگیا' در میانمار منتشر شد كه این امر موجب ناراحتی مسلمانان هند شده است.

شماری از سازمانهای هندی نسبت به كشتار گسترده مسلمانان توسط بوداییان افراطی در میانمار اعتراض كرده اند و افراد عادی صلح دوست در هند نیز از قتل عام گسترده مسلمانان روهینگیا نگران هستند.

آنها از دولت هند خواستند كه به عنوان میانجی از دولت میانمار بخواهد كه این كشتار را متوقف سازد.

در ادامه این نامه كه توسط 'شاهنواز وارسی' دبیر كل سازمان دانشجویان مسلمان هند، 'كیشور جاگتاپ' رئیس شورای بودیست هند و 'فیروز میتهیبوروالا' رئیس جنبش نجات هند امضا شده است، آمده است: قتل عام انسانها مغایر اصول عدالت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز است.

دولت هند به عنوان همسایه ای مسوول و قدرت بین المللی رو به رشد باید به عنوان میانجی عمل كرده و از دولت میانمار بخواهد كه خشونت را علیه اقلیت مسلمان این كشور متوقف سازد.

این اقدام همچنین موجب تقویت وجهه كشور هند در جنوب آسیا و در جامعه بین المللی خواهد شد.

'بنابراین، عاجزانه از هند درخواست می كنیم كه از دولت میانمار بخواهد كه این موضوع را به منظور حفاظت از جان و مال اقلیت ها بررسی كند.'

در ادامه این نامه آمده است: این اقلیت ها باید از حقوق اولیه خود به عنوان شهروند میانمار برخوردار باشند، ولی متاسفانه آنان حتی به عنوان شهروند زادگاه خود شناخته نمی شوند.
کد مطلب: 256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *