۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱

الهام:کسانی که به دنبال دوگانه‌سازی نظام هستند،به بیراهه می‌روند

سخنگوی دولت با بیان این‌که مهم‌ترین رکن نظام، دولت است، گفت: کسانی که به دنبال تجزیه نظام و دوگانه‌سازی آن هستند، به بیراهه می‌روند.
انتخاب: غلامحسین الهام در «چهارمین جشنواره رسانه، آموزش عالی، علم و فناوری» با بیان این‌که مشروعیت نظام قطعا به واسطه رهبری است، اظهار کرد: در عین حال دولت نیز بازوی عملیاتی رهبری است که می‌تواند نظامی کارآمد و معتقد بسازد.
وی با بیان این که دولت در نظام جایگاه غیرقابل تفکیک و تجزیه دارد، گفت: برخی می‌خواهند دولت را عامل دلزدگی نشان دهند.
سخنگوی دولت افزود: دولت در اینجا نقش اساسی دارد و می‌تواند برای رساندن امید و اهداف رهبری، ایفای نقش کند. همچنین در این زمینه دانشگاه‌ها نیز نقش عمده‌ای دارند.
الهام با بیان این‌که دانشگاه‌ها روند پر امید و نشاطی را در کشور ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم شاخص‌های رشد و کارآمدی دولت نهم و دهم را بیان کنیم، تمرکز آن بر رشد علمی کشور است.
وی با اشاره به پیشرفت علمی کشور در دولت‌های نهم و دهم، اظهار کرد: هر چند بدخواهان می‌خواهند این مباحث را به عنوان کارهای کارشناسی نشده و بی‌فایده جلوه بدهند، اما تمرکز دولت در تولید علم برای ساختن کشور است و همه آمار و ارقام‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که هنوز ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها وجود دارد که هنوز نتوانستیم جواب آنها را بدهیم.
سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت جلوگیری از مهاجرت‌های علمی، گفت: مهاجرت یک حق است و نمی‌توان جلوی کسی را برای مهاجرت گرفت، اما در میان جوانان ما، همیت برای رشد و ارتقای کشور بسیار بالاست، همانطور که می‌بینیم هر ایرانی در هر نقطه از خارج کشور کار کند، هویت ایرانی و اسلامی خود را شاخص و بارز می‌کند. بنابراین ما باید جایی برای دلدادگی آنها پیدا کنیم و فضا را برای جلوگیری از مهاجرت این افراد فراهم کنیم که یکی از این فضاها، ایجاد مراکز تحقیقاتی غنی‌تر و جذب هیات علمی کارآمد است.
الهام با بیان این‌که امروز دولت بیش از هر جای دیگر نیاز به مغزهای علمی و تخصصی برای برنامه‌ریزی دارد، اظهار کرد: در نظام اجرایی و دولتی ما نیز باید این جذب وجود داشته باشد و کارمندان دولت افرادی دارای مهارت‌های علمی باشند.
وی افزود: این‌که برخی جلوی استخدام‌ دولتی را می‌بندند، یک اشتباه فاحش است. استخدام باید توانمندگرا باشد. بنابراین ممنوعیت استخدام یعنی نسل‌هایی که موجب رشد و ارتقای کشور می‌شود، از بین برود.
سخنگوی دولت با بیان این‌که امروز باید بخش خصوصی را برای پیوند با دانشگاه‌ها تقویت کرد، گفت: بسیاری از بورسیه‌ها می‌توانند بورسیه بخش خصوصی شوند و لزومی ندارد همه بورسیه دولتی باشند. بنابراین برای کیفیت خدمات و استفاده از تولیدات، باید از بخش خصوصی استفاده کرد.
الهام افزود: هم بخش خصوصی و هم دولتی باید ظرفیت‌های جذب را پویا و نو کنند، در غیر این‌ صورت دستگاه‌های دولتی دچار "وازدگی و فشل" می‌شوند
کد مطلب: 25603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *