۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۸

احتمال حذف نام حماس از لیست سازمان‌های تروریستی اروپا

یکی از رهبران جنبش حماس با بیان اینکه تماس‌ها برای حذف نام جنبش حماس از لیست سازمان‌های تروریستی ادامه دارد، اعلام کرد که برخی از کشورهای اروپایی نسبت به این تماس‌ها واکنش مثبت نشان داده‌اند.
ایسنا: احمد یوسف، یکی از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی "معا" اعلام کرد: جنبش حماس با کمک کشورهای عربی و اسلامی همچون قطر، مصر و ترکیه درصدد است تا ابرقدرت‌ها و کشورهای اروپایی را برای حذف نام جنبش حماس از فهرست سازمان‌های تروریستی قانع کند.
احمد یوسف اعلام کرد که برخی از کشورهای اروپایی نسبت به این تماس‌ها واکنش مثبت نشان دادند، اما وی نام این کشورها ذکر نکرد.
وی خاطرنشان کرد: سفر نمایندگان احزاب و کشورهای غربی به نوار غزه نشانه‌های مثبتی برای تحقق این هدف است.
وی در ادامه افزود: با وجود اینکه کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه برای حذف نام جنبش حماس از فهرست سازمان‌های تروریستی شرط کرده است که ما این رژیم را به رسمیت بشناسیم، اما ما این شرط را نمی‌پذیریم و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.
احمد یوسف تصریح کرد: موشک‌هایی که حماس به سمت اسرائیل شلیک کرد، پایگاه‌های نظامی و نه شهروندان آن را مورد هدف قرار داده بود و قوانین بین‌المللی مقابله با اشغالگری مبارزه مسلحانه را تضمین می‌کند، اما کشورهای غربی ذاتا ظالم هستند و به نفع اسرائیل عمل می‌کنند.
از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که نیروهایی از رژیم صهیونیستی کمپین گسترده‌ای برای بازداشت تعدادی از اعضا و رهبران این جنبش در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری ترتیب داده‌اند.
جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: این کمپین رژیم صهیونیستی اعضای این جنبش را که از اسیران اعتصاب غذا کرده در زندان‌های رژیم صهیونیستی پشتیبانی کردند، مورد هدف قرار داده است.
جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: این قبیل اقدامات باعث نمی‌شود که این جنبش از وظایف خود در حمایت از اسیران فلسطینی دست بردارد.
در همین راستا، خضر حبیب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: اسرائیل به صورت ویژه درصدد بازداشت رهبران جهاد اسلامی است چرا که آنها همواره در مقابله با اسرائیل گزینه مقاومت را انتخاب می‌کنند.
کد مطلب: 25623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *