۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۴

رحیمی: آمریکا را ۱۳ لات تبعیدی انگلیسی تشکیل داده اند

محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور، نسرین سلطان خواه، معاون علم و فناوری رییس جمهور و مرتضی تمدن، استاندار تهران در مراسم رونمایی از دو داروی جدید شرکت کردند
به گزارش انتخاب ؛ معاون اول رییس جمهور که رییس هیات مدیره پاک فناوری پردیس هم هست، در سخنانی در مراسم رونمایی از این داروها، گذری به عرفان زد و از وادی حیرت گفت: "شخصی مثل بنده که نسبت به علوم و فرمول های ان آشنایی دارد، وقتی وارد این پارک می شود و از دستاوردهای دانشمندان ایرانی با خبر می شود به منزله ورود به مرحله حیرت علمی است. به محض اینکه وارد این نمایشگاه شدم و گزارش متخصصان را شنیدم، خود به خود در آن وادی رفتم و به شعف آمدم. انسان با شعفی مواجه می شوید که با قطرات اشکی از چشم به عنوان اشک شوق همراه است."
او سپس از دلیل تحریم ایران را پیشرفت های علمی دانست نه پیشرفت در علم هسته ای: "چرا ما تحریم می شویم؟ علت تحریم ما علم و دانش در بخش هسته ای نیست. انرژی هسته ای چیز مهمی نیست. به ویژه که جمهوری اسلامی اعلام کرده و می خواهد ثبت کند که دنبال سلاح هسته ای نیست."
معاون اول رییس جمهور اشاره ای به تعداد کلاهک های اتمی آمریکا و روسیه کرد و گفت: "آمریکا و روسیه با هم می توانند ۱۵-۱۶ بار کره زمین را متلاشی کنند حالا فرض کنید که ما بمب اتم ساختیم؟ روی دست شما بزنیم؟ که نمی توانیم. انها خودشان هم می دانند. پس تحریم ما به خاطر دانشمندان و نوآوری ها و تحول در علم و دانش است. آنها ما را تحریم کردند که ما نرسیم اما نمی دانستند با این کار سرعت ما را زیاد کردند. دشمن ما سبب خیر شده است. چون در تنگنا قرار گرفتیم."
او سپس گفت که باید تحریم ها را برای مردم توجیه کرد: "باید بگوییم اگر تحمل یک رنج کوچک که ما را از رنج بزرگتری معاف می کند، باید انرا بپذیریم. برعکسش هم هست؛ از یک شادی کوچکی که ما را از شادی بزرگتری منبع می کند باید صرفه نظر کرد تا به لذت بزرگتر برسیم. اگر بتوانیم ملت بزرگ ایران را توجیه کنیم که این تحریم به نفع ماست. من یک بار گفتم اگر فلان دارویی که در کشور تولید می شود و به دلیل تحریم است درود بر تحریم. پس درود بر تحریم. این سایت ها دست گرفتند و مسخره کردند این حرف من را."
رحیمی گفت: "در ابتدای تحریم یک وضعیت نابسامان بوحود می آید اما بعد از بین می بریم این نابسامانی ها. بدون تردید مردم به خاطر تحریم ها به دردسر افتاده اند. اما تحریمی که دور زدیم افتخار افرین است."
او توانایی دانشمندان ایرانی را جایگزینی برای نفت دانست و گفت: این دانشمند و مهندس ایرانی توسعه در مغزش افتاده است و بیابان را آباد می کند. نفت را از ما بگیرند، می توانیم خودمان روی پای خودمان بایستیم، اما در همسایگان ما که نفت زیادی دارند اگر نفت را بگیری باید شتر سوار شود. از هواپیما بیایند پایین. اما مغز دانشمند ایرانی توسعه را فراگرفته است. تحریم ما را در سختی انداخته اما توسعه ما را سرعت بخشیده است.
معاون رییس جمهور به رتبه علمی ایران اشاره کرد و گفت که در چند سال آینده تک رقمی می شود.
او سپس دلیل قدرت آمریکا را در توسعه علمی دانست و گفت: امریکا را از ۱۳ مهاجر تبعیدی انگلیسی ساختند. یه مشت لات و ... اما یک آدم عاقل رفت آنجا و ادم های نخبه را جمع کرد و حالا شده آمریکا. قدرت آمریکا اف ۱۴ و اف ۱۶ و اسلحه نیست. علمش است که او را برتر کرده بر جهان. درست که ۵۰ کشور کنار هم نشسته اند و یک کشور بزرگ درست کرده اند. چند سال پیش یکی از مقامات آمریکایی به یکی از مقامات ایرانی نامه ای فرستاد و می گوید ما دو قدرت. بقیه را آدم حساب نکرده. گفته ما و شما هستیم."
پس از این رحیمی از این دو دارو رونمایی کرد. ضمن اینکه از محققان و دانشمندان تولید کننده دارو خواست که نام ایرانی برای دارویشان انتخاب کنند. رحیمی پیش از این هم از وزارت بهداشت خواسته بود که شرایطی را فراهم کنند که نسخه ها به خط و زبان فارسی نوشته شود.
کد مطلب: 25639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *