۰
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۴

تشدیداعتراضات به بازداشت زنان درعربستان

اعتراضات مردمی به بازداشت زنان در عربستان سعودی در حال گسترش است.
شفاف: تحولات مربوط به مسئله بازداشت زنان در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد. اعتراضات و تظاهرات برای اعلام همبستگی با زنانی که هنوز در بازداشت هستند، ادامه دارد. خبرگزاری جزیره عربی به نقل از منابع مطلع در زندان الحایر در ریاض اعلام کرد چهار زن زندانی در پی وخیم شدن حالشان به بیمارستان منتقل شدند.
این زنان عربستانی از چند روز پیش اعتصاب غذای نامحدود در اعتراض به بازداشت خود را آغاز کرده بودند. این زنان که در شهر البریده عربستان بازداشت شدند به شکنجه خود و جلوگیری از دیدار آنان با وکیل معترض هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: وزارت کشور سعودی عبدالعزیز حسان وکیل عربستانی را هم به علت دفاع از این زنان بازداشت شده تحت تعقیب قرار داد. این اقدامات باعث شد فعالان حقوق بشر در پایگاه های اجتماعی خواستار مشارکت در تظاهرات برای اعلام حمایت از این وکیل عربستانی شدند.
فعالان همچنین از مردم عربستان خواستند در اعتصاب برای همبستگی با زنان بازداشت شده شرکت کنند. دانشجویان دختر عربستانی هم با برگزاری تجمعی خواستار مجازات عاملان شکنجه زنان زندانی و در راس آنها محمد بن نایف وزیر کشور سعودی شدند. این دانشجویان بر ادامه اعتراضات خود تا زمان آزادی زنان بازداشت شده تاکید کردند.
کد مطلب: 25865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *