; ?>; ?> برنامه هسته‌ای کره شمالی قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۵

برنامه هسته‌ای کره شمالی قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست

کره شمالی اعلام کرد که برنامه هسته‌ای‌اش قابل چانه زنی و مذاکره نیست و تا آمریکا سیاست‌های خود را تغییر ندهد هیچ تصمیمی برای مذاکره ندارد
به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد؛ برنامه هسته‌ای این کشور قابل چانه زنی نیست و مادامیکه آمریکا سیاست‌های خصمانه خود را ترک نکند با این کشور وارد مذاکره نخواهد شد.
این اظهارات در واکنش به طرح جدید دفاعی آمریکا علیه کره شمالی بیان شد.
وزیر دفاع آمریکا روز گذشته از استقرار ۱۴ سامانه ضدموشکی و یک رادار برای مقابله با موشک‌های کره شمالی خبر داد.
یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: اگر آمریکا فکر می‌کند که ما سلاح‌های هسته‌ای به دست آوردیم تا با منافع اقتصادی ناچیز تجارت و مبادله کنیم باید بگوییم کاملا دراشتباه است و دچار اشتباه محاسباتی شده است.
وی گفت: مادامیکه آمریکا سیاست‌های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ را کنار نگذارد ما هیچ نیتی برای مذاکره نداریم.
کره شمالی در ادامه تهدیدهای مکرر خود علاوه بر کره جنوبی و آمریکا، امروز ژاپن را نیز تهدید به حمله کرد و تاکید کرد که اگر در تحریم‌های اقتصادی با آمریکا همکاری داشته باشد با حمله وحشتناکی روبرو خواهد شد.
شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته به اتفاق آرا قطعنامه جدیدی علیه این کشور و در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی تصویب کرد.
براساس گزارش راشا تودی، علیرغم بیانیه اخیر وزارت خارجه کره شمالی، کارشناسان انتظار دارند کره شمالی به میز مذاکرات بازگردد.
کد مطلب: 26085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *