۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۳

تاکید آمریکا بر پشتیبانی نظامی از کره جنوبی

معاون وزیر دفاع آمریکا بر عزم و تلاش این کشور برای تامین هر گونه کمک نظامی به کره جنوبی تاکید کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی؛ اشتون کارتر معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، واشنگتن حاضر است تا هر گونه کمک نظامی را به کره جنوبی در چارچوب چتر هسته‌ای آمریکا ارائه کند.
اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی است که تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از انجام آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ به شدت بالا گرفته است.
معاون وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار و مذاکره با وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرد: ما به همه متحدان خود این اطمینان را داده‌ایم که همه منابع و امکانات ما برای آنان فراهم خواهد بود.
معاون وزیر دفاع آمریکا قصد دارد به ۴ کشور متحد واشنگتن یعنی کره جنوبی، ژاپن، فیلیپین و اندونزی سفر کند. وی تصریح کرد: ما به تعهدات خود در قبال قدرت بازدارندگی ارائه شده به کشورهای متحد تحت چتر هسته‌ای آمریکا پایبند هستیم.
این در حالی است که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا پیش از این از تصمیم واشنگتن برای استقرار ۱۴ آتشبار موشکی جدید در آلاسکا خبر داده بود تا در برابر هر گونه حمله موشکی کره شمالی مقابله کند.
پیونگ یانگ در فوریه ۲۰۱۳ میلادی سومین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده که با محکومیت شورای امنیت سازمان ملل و چند کشور از جمله آمریکا روبرو شده است.
کره شمالی در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی نیز یک فروند موشک دور برد را که یک ماهواره را در مدار زمین قرار داد، آزمایش کرده است.
۷ مارس شورای امنیت قطعنامه جدیدی را بر ضد کره شمالی صادر کرد و بر اساس آن تحریم های بیشتری را بر ضد پیونگ یانگ اعمال کرده است. پیش نویس این قطعنامه که توسط آمریکا و چین تهیه شده بود شامل اعمال تحریم‌های بیشتری بر ضد مبادلات مالی پیونگ یانگ بوده و نام های جدیدی را به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده است.
کد مطلب: 26153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *