۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۹

ایندیپندنت: عربستان امپراطوری شر و تروریسم است

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» از حمایت انگلیس و کشورهای غربی از حاکمان عربستان انتقاد کرده و رژیم آل سعود را دیکتاتورهای وهابی نامیده است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس از حمایت لندن و کشورهای غربی از حاکمان عربستان انتقاد کرده است.
این روزنامه در گزارشی به عنوان «چرا از دیکتاتور های وهابی حمایت می‌کنیم» تأکید کرده است که حاکمان عربستانی با کارگران خارجی مانند برده و با غیر مسلمانان با تحقیر رفتار می کنند.
در ادامه این گزارش آمده است که با وجود اینکه زنان عربستانی به کندی به برخی از حقوق خود دست می یابند اما در پایان کار شرایط زن سعودی رقت انگیز است و همه نشانه های خشونت خانگی در حق این زنان پنهان می شود.
همچنین نظام قضایی عربستان نیز در برابر هیچ چیزی جوابگو نیست و تنها سیاست اشد مجازات را دنبال می کند و حکومت نیز اقدام به جاسوسی علیه شهروندان خود می کند. با کارگران خارجی،غیر مسلمانان و مسلمانان غیر سنی نیز با تحقیر برخورد میشود و همه اینها نگاه ها را به سوی این حاکمان دیکتاتور منعطف می کند.
این روزنامه همچنین به سرعت انتشار اندیشه وهابیت در مناطق مختلف اشاره کرده و یادآور می شود که وهابی ها از بخش های مختلفی از لحاظ مالی حمایت می شوند و دامنه نفوذشان در هند،بنگلادش،کنیا،مصر و تعدادی از کشورهای غربی افزایش می یابد.
وهابی ها از اقدامات افراد تندرو و متعصب حمایت می کنند و در برخی موارد نیز از اقدامات تروریستی که منجر به خشونت می شود استقبال می کنند.
در سال ۲۰۰۲ روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از یک کارشناس در وزارت جنگ آمریکا گزارش داد که عربستان در سطوح مختلف فعالیت های تروریستی حضور دارد و بسیاری از اقدامات تروریستی را برنامه ریزی و یا حمایت مالی می کند.
با این وجود ممکن است نفت نقش اساسی در رابطه غرب با عربستان و سکوت کشورهای غربی در برابر امپراطوری شر و تروریسم بازی کند.
کد مطلب: 26211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *