۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۳

عراق بزرگترین بازار ایران

صادرات صنعت سیمان ایران در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۱ از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به حدود ۱۰.۴ میلیون تن و ۸۲۲.۵ میلیون دلار رسید.
ایسنا: بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۱ صادرات صنعت سیمان ایران از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۷.۶ و ۳۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۰ افزایش یافت.
بیشترین صادرات صنعت سیمان ایران در مدت زمان یاد شده از نظر وزنی به ترتیب مربوط به صادرات سیمان پرتلند (به استثنای سفید) با ۸.۹ میلیون تن و سیمان‌های پودر نشده موسوم به کلینکر با حدود یک میلیون تن بوده است.
همچنین صنعت سیمان ایران در ۱۱ ماهه ۱۳۹۱ محصولات خود را به ۲۴ کشور دنیا صادر کرد که البته در این بین هفت کشور بیش از ۹۷ درصد از صادرات این صنعت را به خود اختصاص دادند.
عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، کویت، پاکستان، قطر، سومالی، ترکیه، امارات، گرجستان، عمان، تانزانیا، عربستان، ارمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، واتیکان، هند، سوازیلن و چین ۲۴ بازار صادراتی صنعت سیمان ایران طی سال ۱۳۹۱ بودند.
عراق با سهم ۶۳ درصدی بزرگترین بازار صادراتی صنعت سیمان ایران محسوب می‌شود. آذربایجان و ترکمنستان نیز به ترتیب با ۱۴ و ۷ درصد رده‌بندی بعدی را به خود اختصاص دادند.
صادرات ۳۵۰ تن سیمان به واتیکان به ارزش تقریبی ۳۰ هزار دلار از نکات جالب توجه در صادرات صنعت سیمان ایران طی سال ۱۳۹۱ بود.
نکته جالب دیگر این‌که گمرک ایران میزان صادرات صنعت سیمان ایران را در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۰.۴ میلیون تن اعلام کرده، در حالی وزارت صنعت، معدن و تجارت
صادرات سیمان کشور را در مدت زمان یادشده بالغ بر ۱۲.۳ میلیون تن اعلام کرده است.
کد مطلب: 26228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *