۰
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۷

موافقت فلسطین با از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل

یک مقام فلسطینی روز یکشنبه گفت رهبری فلسطین با درخواست آمریکا درخصوص آغاز مذاکرات مقدماتی به منظور فراهم کردن زمینه ازسرگیری مذاکرات صلح مستقیم با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است .
به گزارش انتخاب به نقل از شین هوا، یاسر عبد ربه از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) افزود این مذاکرات هشت هفته ادامه خواهد داشت و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز بر آنها نظارت دارد و نشست هایی جداگانه را نیز با مقامات فلسطینی و صهیونیستی برگزار خواهد کرد.
وی در مصاحبه با شین هوا تصریح کرد کری در این هشت هفته تلاش خواهد کرد به احیای اعتماد بین دو طرف کمک و با رژیم صهیونیستی درباره درخواست فلسطین درخصوص توقف شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن گفتگو کند .
فلسطینیان همچنین خواستار آن هستند که مذاکرات بین دو طرف برپایه راه حل تشکیل دو کشور و بازگشت اشغالگران به مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت استوار باشد .
رژیم صهیونیستی از زمان جنگ سال هزار و نهصد و شصت و هفت خاورمیانه ، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس را به اشغال خود درآورد و از آن زمان تاکنون پیوسته در حال گسترش شهرک های یهودی نشین در این مناطق بوده است . فلسطینیان فعالیت های شهرک سازی اسرائیل را مهم ترین عامل بن بست برسر راه مذاکرات صلح مستقیم بین دو طرف می دانند . مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین از سال دو هزار و ده با بن بست روبرو بوده است .
کد مطلب: 26373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *