۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۳

امروز عصر، خودرو گران می‌شود یا ارزان؟

براساس دستور رییس جمهور، یک دستورالعمل کلی و نهایی توسط شورای رقابت تدوین شود، تا قیمت خودرو از این به بعد بر مبنای آن دستورالعمل تعیین شود.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه امروز شورای رقابت، موضوع قیمت‌گذاری خودروها و تدوین دستورالعمل نهایی برای تعیین قیمت خودرو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در کشور، گفت: قیمت خودرو باید بر مبنای یک دستورالعمل قابل قبول، تعیین شود که شورای رقابت این دستورالعمل را تدوین خواهد کرد.

اواخر اسفند سال گذشته دستورالعمل موقت قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای نرخ رسمی قبل از شهریور بعلاوه تورم بخشی نیمه دوم سال ۹۱، از سوی شورای رقابت تدوین شد، ولی خودروسازان تاکنون قیمت محصولاتشان را بر مبنای این دستورالعمل تغییر نداده‌اند.

همچنین براساس مصوبه شورای رقابت در اسفند سال گذشته، کارگروهی ماموریت یافتند در ۲۱ روز کاری طرح جامع نحوه قیمت گذاری خودرو را تدوین نمایند تا این شورا به بررسی و تصویب آن بپردازد.

حال قرار است براساس دستور رییس جمهور، یک دستورالعمل کلی و نهایی توسط شورای رقابت تدوین شود، تا قیمت خودرو از این به بعد بر مبنای آن دستورالعمل تعیین شود.

همچنین آرمان خالقی، عضو کارگروه حمایت از تولید روز گذشته با اشاره به آخرین جلسه این کارگروه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، به فارس گفت: در این جلسه مقرر شد، کارگروهی برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده تولیدات این بخش تشکیل شود.

به گفته وی، در جلسه اخیر کارگروه حمایت از تولید، قرار شد گروهی به صورت میدانی بحث‌های مطرح شده از سوی قطعه‌سازان و خودروسازان را بررسی کنند و در این راستا، مسائل مالی و تأمین منابع مالی مورد نیاز خودروسازان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از این اقدام کارشناسی، گزارشی برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری خودرو به کارگروه حمایت از تولید ارائه خواهد شد که احتمالاً این کار تا پایان فروردین ماه عملی می‌شود.
کد مطلب: 26942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *