۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰

رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی: خوشبخاته امسال تلفات نداشتیم

خویشاوندی ضمن اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور ترابری و حمل و نقل گفت: امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر با قطار و در دوره آخر سال ۵۰۰ نفر از ۲۰ هزار نفر مذکور با قطار به مناطق عملیاتی سفر کردند.
رئیس ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی اعلام کرد:خوشبختانه امسال در سفر به مناطق عملیاتی تلفات جانی نداشتیم.

رضا خویشاوندی که در محل سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: هم‌اکنون ظرفیت اردوگاه ثامن‌الائمه در خوزستان ۳۰۰۰ نفر است که باید این میزان با توجه به افزایش تقاضاها به ۶۰۰۰ نفر افزایش یابد. علاوه بر افزایش کمی، باید کیفیت را نیز در این امر شاهد باشیم.

وی در ادامه گفت: از روز ۲۵ اسفندماه سال ۹۱ تا روز ۱۳ فروردین سال ۹۲ ، ۲۰ هزار و ۹۲ نفر در اردوگاه ثامن‌الائمه پذیرش شدند که ۷۰ درصد این افراد را جوانان تشکیل می‌دادند و حدود ۶۰ درصد آنان نیز برای اولین بار راهی این سفر مقدس شده بودند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۲-۹۱ ، ۶۳ هزار نفر توسط سپاه خراسان رضوی به سفر راهیان نور اعزام شدند و علاوه بر این، ۱۶ اتوبوس و ۱۲۰ خودرو شخصی بدون پشتیبانی سپاه و به صورت خودجوش در این مناطق حضور یافتند.

خویشاوندی ضمن اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور ترابری و حمل و نقل گفت: امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر با قطار و در دوره آخر سال ۵۰۰ نفر از ۲۰ هزار نفر مذکور با قطار به مناطق عملیاتی سفر کردند.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار جلد کتاب در بین دانش‌آموزان و دانشجویان حاضر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس توزیع و ۵۱ هزار و ۷۵۱ اثر از این عزیزان در عناوین داستان کوتاه و شعر برای شرکت در جشنواره ره‌آورد سرزمین نور دریافت شد که ۲۳۳۶ اثر از این تعداد ادبی بود. همچنین حدود ۱۷ هزار نفر از طریق سیستم مجازی، ایمیل و پیام کوتاه با جشنواره در ارتباط بودند.

رییس ستاد راهیان نور استان خراسان رضوی در خصوص راویان مناطق جنگی نیز گفت: راویان از سه گروه تشکیل می‌شوند. گروه اول افراد توانمندی هستند که در دفاع مقدس نبودند ولی مطالب را دریافت و منتقل می‌کنند. دومین گروه، راویان استقراری فرماندهان دفاع مقدس هستند که در جبهه جنگ شخصاً حضور داشتند که این تعداد تقریبا ۸۰۰ نفر هستند و گروه سوم استاد راوی را شامل می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: در سال ۹۲-۹۱ با کاهش ۲۳ درصدی اعزام متقاضیان به مناطق عملیاتی روبرو بودیم.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا، تشکیل ستاد ارتحال و ستاد هفته دفاع مقدس و همچنین برگزاری اردوهای بسیج سازندگی، جهادی و اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات سپاه امام رضا (ع) عنوان کرد.

خویشاوندی در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد ۲۳ هزار شهید استان خراسان خاطرنشان کرد: امروز سالروز شهادت شهید چراغچی است که متاسفانه کمتر به گرامی‌داشت مقام این عزیز پرداخته می‌شود. وی دارای تمامی خصوصیات برجسته و هم‌تراز با شهید همت، باکری و شهید زین‌الدین و علی هاشمی و دومین فرمانده تیپ سپاه امام رضا (ع) بود.
کد مطلب: 26954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *